מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש שיגר היום (רביעי) מכתב לחברות מועצת הביטחון של האו"ם וביקש להתריע כי המלחמה שמתנהלת בעזה היא אירוע המאיים על השלום והביטחון בכל עולם, ולכן על מועצת הביטחון ללחוץ למען הפסקת אש. גוטרש הפעיל את לראשונה את סעיף 99, המאפשר לו את הסמכות להביא למועצת הביטחון סוגיות המאיימות על שלום העולם. 

לאחר סערת האנטישמיות: באוניברסיטת הרווארד משיבים לטענות
"אונס קבוצתי והוצאה להורג": זוועות השבת השחורה הגיעו ל-BBC

שגריר ישראל באו״ם, גלעד ארדן, הגיב: ״המזכ״ל הגיע לשפל מוסרי חדש: הוא מתגאה שהוא מפעיל היום לראשונה את סעיף 99 לאמנת האו״ם ביחס למלחמה בעזה - סעיף שניתן להפעיל רק במצב ממנו נשקפת סכנה לשלום והביטחון העולמיים. המזכ״ל נזכר להפעיל סעיף  נדיר, רק כשזה מאפשר לו ללחוץ על ישראל שנלחמת במחבלי החמאס הנאצי. זוהי עוד הוכחה לעיוות המוסרי של המזכ״ל ולהטייה שלו נגד ישראל".

"העמדות המעוותות של המזכ״ל רק מאריכות את הלחימה בעזה, משום שהן נותנות תקווה למחבלי חמאס שהמלחמה תיבלם והם יוכלו לשרוד. אני קורא שוב למזכ״ל להתפטר לאלתר - האו״ם זקוק למזכ״ל שמגבה מלחמה בטרור ולא למזכ״ל שפועל לפי התסריט שכתב חמאס״.

שר החוץ אלי כהן אמר בתגובה לפניית המזכ"ל: "כהונתו של גוטיירש היא סכנה לשלום העולמי. בקשתו להפעיל את סעיף 99 וקריאה להפסקת אש בעזה, מהווה תמיכה בארגון הטרור חמאס, ורוח גבית לרצח קשישים, חטיפת תינוקות ואונס נשים. מי שתומך בשלום עולמי חייב לתמוך בשחרור עזה מהחמאס".