ארה"ב הזהירה את המורדים החות'ים כי תוכנית השלום שהייתה מתוכננת עבור תימן, נוהלה מול סעודיה והועברה לשליח האו"ם תיכשל במידה ויימשכו ההתקפות נגד ספינות סוחר.

החותי'ם אישרו שתקפו מיכלית בים האדום - ומציבים אולטימטום לישראל
האולטימטום של החות'ים: "נמנע מכל הספינות בים האדום להפליג לישראל"

אמש אישר משרד ההגנה הצרפתי כי הפריגטה הצרפתית סיכלה מתקפת רחפנים שאיימה על מכלית הנפט הנורבגית סטרינדה. שריפה פרצה על סיפונה של המכלית, לא היו נפגעים בנפש. דובר המיליציה החות'ית, אישר כי אנשי הארגון ביצעו ירי רקטי לעבר המכלית לאחר שלא נענתה להוראותיהם. 

טים לנדרקינג, השליח המיוחד מטעם ארה"ב נסע לאחרונה לדוחה וקיים התייעצויות עם ערב הסעודית וושינגטון באשר לתגובת המערב. כעת יש לחץ בקונגרס האמריקאי להגדיר את החות'ים כארגון טרור זר. 

הגדרה זו תעצור את תוכנית השלום התלת שלבית עליה עבדו סעודיה והחות'ים, לאחר שהאחרונים היו מסובכים בשנים האחרונות במלחמת אזרחים בתימן עם כוחות הנתמכים על ידי הסעודים.

אם החות'ים יוגדרו כארגון טרור, כסף שהיה אמור להיות מוזרם לבנקים לתשלום משכורות של עובדי מדינה - דרישת מפתח של החות'ים לשלב הראשון של תוכנית השלום - ייחסם. באופן דומה הפתיחה המתוכננת של נמלי ים או שדות תעופה לא תהיה אפשרית, מה שישאיר את כלכלת תימן בהריסות.