רשתות התקשורת הערביות מדווחות כי במהלך הלילה התבצעה שורה של תקיפות נגד אתרים המזוהים עם מיליציות פרו-איראניות באזור אל-בוכמאל בסוריה, הסמוך לגבול עם עיראק. בתחילה דווח כי מדובר בהפצצה אמריקאית, אך כעת עולה ההשערה בדיווחים כי ישנה אפשרות שמדובר בתקיפה ישראלית.

בסוריה מדווחים על 57 הרוגים: "התקיפה המסיבית ביותר של ישראל"
נמשכת הלחימה ברצועה: כשלושים מחבלים חוסלו ביממה האחרונה | עדכונים שוטפים

מרכז המעקב לזכויות האדם הסורי, המזוהה עם האופוזיציה לשלטון אסד, מסר כי תשעה בני אדם נהרגו בתקיפה, בהם שלושה אזרחים סורים והיתר אזרחים זרים.

מרחב אל-בוכמאל קרוב למעבר הגבול בין סוריה ועיראק המצוי בשליטת המיליציות הפרו איראניות. מעבר זה משמש לביצוע הברחות נשק ותחמושת רבות העובר בציר איראן-עיראק-סוריה-לבנון, ובוצעו בו בעבר תקיפות רבות, הן על ידי כלי טיס ישראלים והן על ידי כלי טיס אמריקאים.

בחודש ינואר 2021 התבצעה באזור תקיפה מאסיבית, ואף היא יוחסה בדיווחים לישראל. על פי דיווחים, למעלה מחמישים בני אדם נהרגו בתקיפה.

גורם בכיר במודיעין האמריקאי צוטט למחרת התקיפה בסוכנות הידיעות AP, וסיפק פרטים על התקיפה. בדיווח, שצוטט ברחבי העולם, נכתב כי "התקיפות האוויריות בוצעו באמצעות מודיעין שסופק על ידי ארצות הברית, וכוונו לסדרת מחסנים בסוריה, המשמשים בין היתר לאחרון כלי נשק איראנים". הבכיר צוטט בסוכנות הידיעות כשהוא מציין כי במחסנים היו גם רכיבים הקשורים לתוכנית הגרעין האיראנית.