גל תקיפות נרחב נוסף של רוסיה על אוקראינה: לפחות ארבעה בני אדם נהרגו ויותר מתשעים נפצעו במתקפה של עשרות טילים וכטב"מים לעבר קייב ובאזורים נוספים באוקראינה, יממה אחרי שהנשיא ולדימיר פוטין איים להמשיך בפעולות תגמול עוצמתיות לאחר ההתקפה האוקראינית על עיר הגבול בלגורוד בסוף השבוע.

מאז שעות הבוקר המוקדמות, הופעלו אזעקות ללא הפסקה בכל רחבי אוקראינה ופיצוצים נשמעו בקייב, בחרקיב וביישובים נוספים. בין השאר, תועדו פגיעות בבנייני מגורים, בסופרמרקט, בתחנות חשמל ובאספקת המים לאזורים שונים.

הנשיא וולודימיר זלנסקי עדכן כי לפחות ארבעה בני אדם נהרגו ו-92 נפצעו בהתקפה שכללה כטב"מים מדגם שאהד מתוצרת איראן וטילים מסוגים שונים, כאשר בצילומים נראו גם טילים היפרסוניים מדגם קינזל. צבא אוקראינה דיווחו כי כוחות ההגנה האווירית הצליחו ליירט לפחות 72 מהטילים ו-35 כטב"מים.

זלנסקי הודה לבעלות בריתה של אוקראינה על הסיוע במערכות ההגנה האווירית. "ברור שזה עוזר להציל מאות חיים בכל יום ובכל לילה שהיו נלקחים על ידי הטרור האוסי אם לא היו לנו את הפטריוט ומערכות הגנה אחרות", אמר.

ההסלמה הנוכחית נמשכת מאז יום שישי, כאשר רוסיה שיגרה 160 כטב"מים וטילים לקייב ולערים המרכזיות ולפחות 39 בני אדם נהרגו בהתקפה הנרחבת ביותר מאז תחילת המלחמה. יממה לאחר מכן, תקפו האוקראינים עם טילים ורקטות את עיר הגבול בלגורוד ונמסר על לפחות 22 הרוגים, בהם ילדים, ויותר מ-110 פצועים.

הרוסים המשיכו במתקפות של הטילים והכטב"מים גם ביום שבת בערב ובמהלך ראשון ושני. אתמול איים נשיא רוסיה פוטין כי הצבא ימשיך בתגובות עוצמתיות על "פיגוע הטרור" בבלגורוד ואף תהה אם עליו להורות על פגיעות ביעדים אזרחיים.

עם זאת, הוא מיד הדגיש כי הוא מתכוון רק לפגיעה ביעדים צבאיים. "זה מה שנעשה. נכה עם כלי נשק מדויקים במקומות שבהם מתקבלות ההחלטות, במקומות שבהם מתכנסים אנשי הצבא ושכירי חרב, או במרכזים מהסוג הזה, במתקנים צבאיים. והתקיפות האלה די רגישות".