בדרך לפעולה צבאית? 12 מדינות בהובלת ארצות הברית פרסמו הערב (רביעי) הצהרה משותפת שמזהירה את החות'ים בתימן מפני המשך ההתקפות על אוניות סחר בים האדום. "הם ישאו באחריות להשלכות", נאמר בהודעה החריפה.

הותר לפרסום: צה"ל ניסה לחלץ את החטוף סהר ברוך ז"ל, שנהרג במבצע
"נתפר למידותיו": בג"ץ דחה את תחולת חוק הנבצרות

"ההתקפות המתמשכות בים האדום הן בלתי חוקיות, בלתי מתקבלות ומערערות", נאמר בהודעה שעליה חתמו ארה"ב, בריטניה, אוסטרליה, בלגיה, קנדה, דנמרק, גרמניה, איטליה, יפן, הולנד, ניו זילנד והמדינה הערבית היחידה - בחריין.

הפלגים החות'ים בתימן (צילום: רויטרס)
הפלגים החות'ים בתימן (צילום: רויטרס)

"התקפות על כלי שיט, כולל כלי שיט מסחריים, תוך שימוש בכלים בלתי מאוישים, סירות קטנות וטילים, כולל שימוש ראשון של טילים בליסטיים נגד ספינות נגד כלי שיט כאלה, מהוות איום ישיר על חופש השיט שמשמש אבן יסוד של הסחר העולמי באחד מנתיבי המים הקריטיים ביותר בעולם", הדגישו המדינות.

החות'ים בתימן מודים במתקפה על מכלית נורבגית (צילום :רויטרס)

המדינות הבהירו כי "המסר שלנו ברור - אנחנו קוראות להפסקת ההתקפות הבלתי חוקיות האלה ולשחרור של כלי שיט וצוותים שנתפסו בניגוד לחוק. החות'ים יישאו באחריות להשלכות אם הם ימשיכו לאיים על החיים, הכלכלה העולמית והזרימה החופשית של סחר בנתיבי המים הקריטיים של האזור. אנחנו מחויבים לסדר בינלאומי מבוסס חוקים ונחושים ששחקנים עוינים יישאו באחריות על החרמות והתקפות בלתי חוקיות".