מינהל התעופה הפדרלי בארה"ב הורה לקרקע באופן זמני חלק ממטוסי הבואינג 737 מקס 9 בעקבות התקרית הלילה שבה מטוס של חברת התעופה אלסקה איירליינס נאלץ לבצע נחיתת חירום בעקבות התפרקות של חלק מגוף המטוס.

בהודעת הסוכנות הפדרלית נאמר כי 171 מטוסי 737 מקס 9 שנמצאים בשימוש של חברות התעופה האמריקאיות או שנמצאים בתחומי שיפוט של ארה"ב יקורקעו באופן מיידי ויעברו בדיקות חירום לפני שיקבלו אישור לחידוש הפעילות, כאשר כל בדיקה צפויות לקחת ארבע עד שמונה שעות. "הבטיחות תמשיך להניע את תהליך קבלת ההחלטות שלנו", אמר מנהל הסוכנות, מייק ויטאקר.

חברת יונייטד איירליינס מיהרה להודיע כי היא משהה את השימוש בחלק ממטוסי המקס 9 שלה וכי היא כבר קיימה בדיקות ל-22 מתוך 79 המטוסים שנמצאים בצי שלה. ההחלטה מהווה 60 אחוז מכלל ביטולי הטיסות של החברה היום וביונייטד הבטיחו כי יסייעו ללקוחות למצוא דרכים חלופיות לנסיעה.

ההחלטה של מינהל התעופה הגיעה אחרי שטיסה 1282 של אלסקה איירליינס נאלצה לבצע נחיתת חירום בפורטלנד, זמן קצר אחרי ההמראה לכיוון אונטריו שבקליפורניה, וזאת אחרי שחלק מגוף המטוס התפרק בגובה של 16 אלף רגל. לא היו נפגעים בקרב 171 הנוסעים ושש אנשי הצוות.

מיד לאחר מכן, חברת התעופה הודיעה כי היא מקרקעת את כל 65 המטוסים מדגם מקס 9 והחלה בבדיקות. הערב נמסר כי חלק מהמטוסים יכולים לשוב לפעילות אחרי שלא זוהו "ממצאים מטרידים". מטוסי ה-737 מקס כבר מחזיקים בהיסטוריה בעייתית. באוקטובר 2018, נספו 189 בני אדם בהתרסקות של מטוס מקס 8 של חבת התעופה ליון אייר באינדונזיה וחמישה חודשים מאוחר יותר נספו עוד 157 בני אדם בהתרסקות של דגם דומה של חברת התעופה אתיופיאן איירליינס.

בעקבות זאת, קורקעו המטוסים של דגמי מקס למשך חודשים ארוכים, מנכ"ל בואינג הודח והחברה ביצעה שינויים מקיפים במטוס ודוח של בית הנבחרים קבע כי העיצוב התאפיין "בכשלים עיצוביים טכניים" וכי היה "מחסור בשקיפות" מצד החברה שחתכה בעלויות.