לאחר תמיכת גרמניה וקנדה בישראל בדיונים בהאג, בריטניה מודיעה היום (ראשון) אף היא על תמיכתה וצידודה בטענותיה אל מול עתירת דרום אפריקה.

אוקראינה בלחץ, רוסיה וסין מרוצות: המרוויחות והמפסידות מהמלחמה בעזה
פי 1.4 ממהירות הקול: המטוס העל-קולי החדש שחשפה נאס"א

שר החוץ הבריטי, דיוויד קמרון, התראיין לרשת החדשות של האומה "סקיי ניוז" ושוחח אודות המשפט המתנהל מול ישראל בבית הדין הבינלאומי בהאג, בטענה כי ישראל מבצעת רצח עם בפלסטינים. לדבריו: "לומר שלישראל יש כוונה לבצע רצח עם זו שטות". עוד הוסיף קמרון כי לטענתו הפעולה של דרום אפריקה "שגויה" וכי הוא חושב "שזה לא מועיל ולא אמור לקרות".

כזכור, דובר הממשלה של גרמניה, סטפן הבסטרייט, הודיע ביום שישי כי גרמניה תצטרף לדיון בהאג כצד שלישי, ותתמוך בישראל. ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח לאחר מכן עם קנצלר גרמניה אולף אולף שולץ, הודה לו על תמיכת גרמניה בישראל בדיונים בהאג ואמר: "התייצבותך והתייצבות גרמניה לצד האמת מרגשת את כל אזרחי ישראל".

הנציגים מדרום אפריקה בבית הדין בהאג (צילום: REUTERS/Thilo Schmuelgen)
הנציגים מדרום אפריקה בבית הדין בהאג (צילום: REUTERS/Thilo Schmuelgen)

"אין לאפשר לעלילת הדם שכולה צביעות וזדון לגבור על עקרונות המוסר המשותפים לשתי מדינותינו ולעולם התרבותי כולו", הוסיף רה"מ. כאמור, אל תמיכת גרמניה הצטרף ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו, אשר הביע אף הוא תמיכה בישראל: "איננו תומכים בהנחת היסוד של השאלה שהעלתה דרום אפריקה", ציין.