מה הבריטים חושבים על המלחמה הבאה בעולם? בסקר שנערך בזמן האחרון על ידי YouGov בקרב הציבור בבריטניה ופורסם היום (שני), יותר מחצי שהנשאלים ענו כי הם מאמינים שמלחמת עולם שלישית תחול ב-5-10 שנים הקרובות.

המשבר עם רוסיה מחריף: הסיבה שהשגרירה במוסקבה זומנה לשיחת נזיפה
לקראת מלחמת עולם? התוכנית הגדולה של החות'ים נחשפת | דיווח

לדעת 57% מהנשאלים ששייכו את עצמם למפלגה שמרנית יותר, וגם לדעתם של 51% מאלו ששייכו עצמם למפלגת הלייבור - מלחמת עולם מתקרבת. 44% מהבריטים סבורים כי אם תפרוץ מלחמה בין המערב לרוסיה וסין, הבריטים ינצחו. זאת לעומת 13% שהאמינו כי במלחמה מולם - הממלכה תפסיד. עם זאת, למעלה מ-40% אמרו כי אינם יודעים מי ינצח במלחמה כזו.

באשר לאילו מדינות עשויות להיות מעורבות במלחמה ויהיו נגד בריטניה, 80% ענו כי רוסיה, 68% מנו את איראן, 64% הימרו על סין וצפון קוריאה, והנתון המפתיע - 17% אמרו כי ישראל תילחם נגד בריטניה.

באשר לזהותן של בעלות הברית עם הממלכה במלחמת העולם הבאה, 81% ציינו את ארה"ב ו-38% מנו את ישראל. יחד עם זאת, רק 7% מהמצביעים האמינו שישראל לא תהיה מעורבת במלחמת העולם השלישית. בתשובה לשאלה האם יהיה שימוש בנשק גרעיני, 19% ענו כי סביר מאוד להניח ו-40% ענו שהדבר סביר במידה מסוימת. 24% ענו כי סביר מאוד, או לא סביר בכלל.

הסקר אסף את הנתונים על בסיס תשובותיהם של 2,048 נחקרים, ויוזמי הסקר YouGov המליצו להיזהר מתוצאות הממצאים, כיוון שהציבור נוטה לא להבין היטב את הגיאו-פוליטיקה.