בית משפט בלונדון הרשיע שלוש מפגינות פרו פלסטיניות בעבירה של תמיכה בארגון טרור, זאת אחרי שבמהלך הפגנה באוקטובר הן הציגו איורים של מצנחי גלישה, בדומה לכלים ששימשו את מחבלי חמאס בהתקפה על יישובי העוטף ב-7.10.

"מה שקרה אתמול אי אפשר לתאר": העזתים מתקשים לעכל את הבשורה המרה
עדות מזעזעת מהשבי: "כיוון אקדח לראש שלה במקלחת ונגע בה בכל הגוף"

הבה אל-חאיק (29) ופאולין אנקונדה (26) שמו את האיורים של מצנחי הרחיפה על החלק האחורי של בגדיהן בהפגנה שהתקיימה ב-14 באוקטובר, בעוד שנוימוטו אולינקה טאיבו (27) הניפה את האיור על גבי שלט באותה הפגנה. הן הסגירו את עצמן אחרי שהמשטרה פרסמה את תמונותיהן ברשתות החברתיות והואשמו בעבירה של תמיכה בארגון טרור אסור. היום החליט בית המשפט בווסטמינסטר להרשיע את השלוש.

חמאס מוגדרת בבריטניה כארגון טרור והחוק קובע כי השתייכות לארגון טרור מוכרז ותמיכה בו, כולל ענידת סמלים המזוהים עמו, הן עבירות פליליות עם עונש מקסימלי של מאסר בפועל עד 14 שנה.

מארק סאמרס, שייצג את אל-חאיק ואנקונדה, טען במשפט כי המשטרה "טעתה" ובלבלה בין מצנח לבין מצנח רחיפה וכי "קבוצת אינטרנט עם אג'נדה" היא שהחלה את השימוש בצילום של מצנח הרחיפה. "מצנח הוא סימן לאומני ידוע של שלום", טען. "השוטרים קיבלו את הנרטיב שהאכילו אותו בהם".

השתיים טענו בחקירתן כי מישהו "שאינן מכירות" הדביק את האיורים על בגדיהן, אולם לאחר מכן אישרו כי הן הדביקו אותם בעצמן. גם טאיבו טענה כי היא קיבלה את השלט ו"לא שמה לב לאיור המטושטש" שהיה עליו.

התובע ברט וויבר אמר במהלך המשפט כי "הצגת התמונות האלה יכולה להתפרש כחגיגה של השימוש בטקטיקה של מצנחי רחיפה" ודחה את טענותיהן של הנאשמות. "התגובה שלהן הייתה לשקר בהתחלה ואז שינו את ההכחשה הזו", אמר. "למצנחים אין שוב קשר לחירות או לשחרור. זה לא מקרה שהן הציגו את האיורים שבוע אחרי ההתקפה. זה לא מקרה שהאיורים קשורים לשיטות שבהן חמאס השתמשה".