ראש ממשלת הונגריה, ויקטור אורבן, הודה היום (שבת) כי "השנה הזו לא הייתה יכולה להתחיל גרוע יותר", כאשר התייחס לראשונה בפומבי להתפטרותה של הנשיאה קטלין נובאק אחרי חנינה לפדופיל, ויממה לאחר הפגנת ענק בבודפשט, באחד המשברים הגדולים ביותר ב-14 שנות שלטונו.

בנאום מצב האומה שנשא היום, אמר אורבן כי ההתפטרות היא "אובדן עצום עבור הונגריה", אולם מיד ניסה לסמן אותה כהזדמנות עבור המדינה "לצאת חזקה יותר מהקשיים שלה". הוא הבטיח כי הממשלה תבצע תיקונים ותוספות בכל החקיקה הנוגעת להגנה על ילדים. במהלך נאומו, ציין אורבן כי אשרור צירופה של שבדיה לנאט"ו צפוי בסוף החודש והצהיר שוב כי הוא רוצה לשמור על ניטרליות סביב המלחמה באוקראינה וכי ארצו לא תעביר נשק לקייב. הוא גם לא הסתיר את מי הוא רוצה לראות מנצח בבחירות בארה"ב כשהכריז כי "הגיע הזמן לעוד נשיאות של 'להפוך את אמריקה לגדולה שוב'".

באופן טבעי, אורבן גם לא נמנע מהתקפות ישירות נגד מוסדות האיחוד האירופי, כאשר הונגריה תהפוך לנשיאה התורנית במחצית השנייה של שנת 2024, מיד אחרי הבחירות לפרלמנט האירופי. "שינוי אמיתי יכול להגיע רק מימין אירופי חדש, שאנחנו בהונגריה חלק ממנו", אמר. "לעזאזל עם בריסל, יחי אירופה! הימין החדש לא צריך להיות חלופה לאירופה, אבל חלופה אירופית".