ארה"ב הציעה טיוטת החלטה חלופית למועצת הביטחון של האו"ם, הקוראת להפסקת אש זמנית במלחמה של ישראל בחמאס, ומתנגדת למתקפה קרקעית צבאית גדולה ברפיח שבדרום הרצועה, כך לפי דיווח היום (שני) בסוכנות הידיעות רויטרס.

תחקיר "מעריב" חושף: הזיהומים הקטלניים שמסכנים את חיי החטופים בעזה‎
"כנראה שיש הסכם עם מצרים": כך ייראה כיבוש רפיח, ומה באמת בוצע בביה"ח בח'אן יונס?

לפי הטיוטה, בארה"ב קבעו כי "בנסיבות הנוכחיות מתקפה קרקעית גדולה ברפיח תגרום לפגיעה נוספת באזרחים ולעקירה שלהם, כולל פוטנציאל לזליגה למדינות שכנות".

עוד נכתב כי למהלך כזה "יהיו השלכות חמורות על השלום והביטחון האזורי, ולכן הדגש הוא שמתקפה קרקעית כה גדולה לא צריכה לצאת אל הפועל בתנאים הנוכחיים".

כרגע טרם התברר מתי או האם הצעת ההחלטה תעלה להצבעה במועצה, המונה 15 חברים. ההחלטה צריכה לקבל פחות תשעה קולות בעד וללא וטו של ארצות הברית, צרפת, בריטניה, רוסיה או סין.

ארה"ב העלתה את הטקסט לאחר שביום שבת האחרון ביקשה אלג'יריה להצביע במועצה על הצעת ההחלטה שלה, שדרשה הפסקת אש הומניטרית מיידית בעזה. שגרירת ארה"ב באו"ם לינדה תומס-גרינפילד אותתה במהירות כי יוטל וטו.

עם זאת, עיתונאי וואלה! ברק רביד צייץ בטוויטר, באותו נושא: "אפשר להרגיע את ההיסטריה ואת הפושים לגבי ההחלטה שארה"ב רוצה להביא למועצת הביטחון. הנה נוסח הסעיף: 'מועצת הביטחון מדגישה את תמיכתה בהפסקת אש זמנית בעזה ברגע שהדבר יהיה מעשי ובהתבסס על נוסחה במסגרתה כל החטופים משוחררים'. בקיצור - שום שינוי בעמדה האמריקנית".