מלחמת חרבות ברזל: איום הטרור שמובל על ידי קיצונים איסלאמיסטים באנגליה גדל בזמן האחרון נוכח המלחמה המתנהלת ברצועת עזה, כך אמר ג'ונתן הול, מבקר הממשלה של בריטניה. הול הדגיש את העובדה שמנהיג ההפצצות בלונדון ב-7 ביולי 2005, שבהן נהרגו 52 בני אדם, הונע מאירועים שהתרחשו בישראל.

"לא אמרתי שואה": נשיא ברזיל ממשיך בסערה נגד ישראל, ומאשים את נתניהו
בארה"ב מזהירים: האויבים שמחכים להכאיב לישראל, אם תפעל ברפיח

"אני חושב שהסיכון כעת גדול יותר כתוצאה משבעה באוקטובר", אמר הול. בנוסף, הסביר שהדאגה הגדולה ביותר שלו היא האיומים על חברי פרלמנט באינטרנט, "חברי פרלמנט מפחדים להגיע לפרלמנט, כנראה שהם רוצים לשנות את התנהגותם בגלל איומים שהם קיבלו. יתכן שהאיומים הללו ידרשו 'תגובה נגד טרור' מצד הממשלה".

"האיום האמיתי נובע יותר מהמרחב המקוון, שבו אנשים אומרים כל מיני דברים כי הם חושבים שהם יכולים להישאר אנונימיים", הוסיף. "אני חושב שלטרור יש תפקיד כאן. הדמוקרטיה מתחילה להיות מאוימת מעט. אני לא רוצה להפריז, אך כשחברי פרלמנט מתחילים לשנות את התנהגותם והם מתחילים להשפיע על האופן שבו הדמוקרטיה פועלת - זו העת שקיים צורך לדרוש סמכויות חקירה ותגובה חזקות יותר".

שלוש פוליטיקאיות קיבלו שומרי ראש ומכוניות במימון משלמי המסים על רקע החששות הגוברים לגבי בטיחות חברי הפרלמנט. האבטחה של הנשים שודרגה לאחר שבוצעה הערכת סיכונים בתמיכת ארגון חשאי שמטרתו לספק הגנה לחברים הבולטים בממשלה ובמשפחת המלוכה. הם כוללים נציגים של מפלגות השמרנים והלייבור.

הפגנה נגד קטאר בלונדון, מלחמת חרבות ברזל (צילום :דימיטרי קראסיק)

טום טוגנדהט, שר הביטחון, עבד עם משרד הפנים, המשטרה ורשויות הפרלמנט כדי לשפר משמעותית את הבטיחות והביטחון של חברי פרלמנט. כחלק מהשינויים, הוכנס הוועד הפועל המלכותי וה-VIP, האחראי על אבטחת משפחת המלוכה וכן פוליטיקאים בכירים כולל ראש הממשלה ושר הפנים, כדי לסייע בהערכת האיום על חברי הפרלמנט.