היום התקיים בטרנסניסטריה קונגרס מיוחד של המחוקקים המקומיים בחבל הפרו רוסי שבמזרח מולדובה. בניגוד להערכות המוקדמות כי הקונגרס ייצא בקריאה לסיפוח לרוסיה, המשתתפים ביקשו "הגנה". "אנחנו פונים למועצת הפדרציה ולדומה של הפדרציה הרוסית, מבקשים צעדים להגנה על טרנסניסטריה לנוכח לחץ גובר מצד מולדובה", נאמר בהצהרת הסיכום שציינה כי יותר מ-220 אלף אזרחים רוסים חיים בחבל.

הנתון המסתורי נחשף: מספר החיילים האוקראינים שנהרגו במלחמה עם רוסיה

ההצהרה האשימה כי מולדובה "הגבירה את השימוש במצור ובצעדים מגבילים שנועדו לערער את הפוטנציאל הכלכלי, להרוס את יסודות העצמאות והמדינה ולכפות ערכים זרים". במקביל, ראש הממשלה, ודים קרסנוסלסקי, התריס בנאומו בקונגרס כי מולדובה "מנסה לאיים ולהשתיק את תושבי החבל". "לאף אחד אין זכות לסתום את הפה שלנו. זו זכותנו להישמע!", קרא.

מחר צפוי הנשיא ולדימיר פוטין לשאת נאום בפני הפרלמנט שישודר ברחבי רוסיה ועדיין לא ברור אם הוא יתייחס לסוגיית טרנסיסטריה. בינתיים, הבהירו במשרד החוץ הרוסי כי הם יבחנו ברצינות את הבקשה. "הגנה על האינטרסים של תושבי טרנסניסטריה, חברינו, היא אחת העדיפויות שלנו", נמסר. "כל הבקשות נבחנות לעומק על ידי המשרדים הרוסיים הרלוונטיים".

טרנסניסטריה, שמונה בעיקר תושבים רוסים ואוקראינים, הכריזה על פרישתה ממולדובה עם קריסת ברה"מ, מבלי שזכתה בהכרה בינלאומית. בשנת 2006, התקיים בחבל משאל עם שבו תמכו יותר מ-96 אחוז מהמשתתפים בהצטרפות לרוסיה, אולם במוסקבה לא קידמו את המהלך על אף שרוסיה מחזיקה כוח של 6,000 חיילים בחבל.