יורש העצר הבריטי, הנסיך וויליאם, הצהיר היום (חמישי) כי "לאנטישמיות אין מקום בחברה" במהלך ביקור בבית כנסת בלונדון, בעוד הממשלה הכריזה כי היא תעביר עשרות מיליוני פאונד לטובת שיפור האבטחה של הקהילה היהודית בממלכה.

יממה אחרי שביטל את הופעותיו הפומביות במפתיע בשל "סוגיה אישית", הנסיך מווילס הגיע היום לבית הכנסת ווסטרן מרבל ארץ' לאירוע שתוכנן להתקיים במקביל ליום השואה הבינלאומי בחודש שעבר, אולם נדחה בשל הניתוח שעברה רעייתו, הנסיכה קייט. וויליאם שוחח עם ניצולת השואה, רנה סאלט (94) ונפגש עם סטודנטים, עם נציגי הקהילה היהודית ועם שגרירים של הקרן ללימוד השואה ושמע מהם על ההתמודדות עם האנטישמיות הגואה ועל המאמצים לקדם תוכניות למאבק בשנאה.

"לאנטישמיות אין מקום בחברה", אמר יורש העצר. "לדעה קדומה אין מקום בחברה. אמרתי את זה בעבר ואני אומר את זה שוב". הוא הוסיף כי "קתרין ואני מוטרדים ביותר לגבי העלייה באנטישמיות שעליה דיברתם הבוקר". "אני פשוט מצטער שהייתם צריכים להתנסות בזה. זו הסיבה שאני פה, להבטיח לכם שכולם דואגים. אנשים מקשיבים".

קארן פולק, מנהלת הקרן ללימודי השואה, אמרה כי "הוד מלכותו הזכיר לנו שאנטישמיות אינה רק בעיה של הקהילה היהודית, אלא עבור כל החברה". "הביקור שולח מסר רב עוצמה שבריטניה היא מדינה שבה יהודים - בין אם ניצולי שואה שהגיעו כדי למצוא מקלט או סטודנטים יהודים צעירים - מתקבלים בברכה. הוא מזכיר לנו שאפילו בימים האפלים ביותר, הקהילה היהודית אינה לבד".

View this post on Instagram

A post shared by Sky News (@skynews)

במקביל, ראש הממשלה, רישי סונאק, הודיע על הגדלת הסיוע הממשלתי לקרן לביטחון הקהילה היהודית, ארגון שמגן על אתרי הקהילה בבריטניה, עם תוספת של 54 מיליון פאונד לאורך ארבע השנים הקרובות, וזאת אחרי שהקרן כבר קיבלה 18 מיליון פאונד עבור השנה הנוכחית והשנה הבאה. הסיוע הממשלתי יאפשר לקרן לגייס מאבטחים ולהציב מערכות אזעקה ומצלמות במעגל סגור.

"הגזענות שראינו בחודשים האחרונים מזעזעות והיא דבר שגוי", אמר סונאק בארוחת הערב השנתית של הקרן לביטחון הקהילה. "זו שנאה, חד וחלק. התקפה על העם היהודי. נילחם באנטישמיות  הזו עם כל מה שיש שלנו. כראש הממשלה, אני אוהביל את הממשלה הזו במאמץ ארוך טווח לחזק את הביטחון שלכם, להגן על הערכים הליברלים שלנו ולשנות את התרבות שלנו כדי להתמודד עם גורמי היסוד של השנאה הזו".