ראש ממשלת קנדה, ג'סטין טרודו, נאלץ לבטל קבלת פנים חגיגית לכבוד ראש ממשלת איטליה, ג'ורג'יה מלוני, אחרי שמאות מפגינים פרו פלסטינים חסמו את הכניסות למוזיאון בטורונטו שבו היה אמור להתקיים האירוע.

האנטישמיות מרימה ראש: גבר יהודי נדקר בציריך, שוויץ

הלילה, הייתה אמורה להתקיים קבלת פנים חגיגית עם ארוחת ערב בגלריה לאומנויות של אונטריו בהשתתפות שני המנהיגים ואורחים רבים. אולם כ-300-200 מפגינים פרו פלסטינים, רבים מהם עטויי כאפיות, חסמו את כל הכניסות למוזיאון כשהם קוראים סיסמאות נגד ישראל ונגד טרודו, כאשר בין השאר האשימו כי הוא "בוגד" ונשאו שלטים שעליהם נכתב "דמם של 14 אלף ילדים נמצא על הידיים שלך".

המפגינים גם מנעו מהאורחים להגיע לאירוע, כאשר בסרטונים נראו מפגינים מלווים את השר לפיתוח בינלאומי, אחמד חוסן, שניסה להגיע לכניסה אחרת כשהוא מלווה בשוטרים לאורך שני רחובות. "אתה שותף לרצח עם", הטיח אחד המפגינים בחוסן. "הידיים שלך אדומות. אתה שותף לרצח של בני משפחתי ושל חבריי".

כוחות משטרה גדולים אבטחו את הזירה ונאלצו להודיע כי המוזיאון סגור ובשל כך לא הצליחו טרודו ומלוני להגיע לאירוע. דובר מטעם לשכת ראש הממשלה הקנדי מסר כי "האירוע בוטל בשל שיקולים ביטחוניים".

מלוני, שמשמשת הנשיאה התורנית של מדינות ה-G-7, ביקרה בקנדה לשיחות עם טרודו, גם הוא חבר המועדון המצומצם, כדי לדון בשיתופי פעולה בין המדינות בתחומים שונים, ובהם אנרגיה, הגירה, שינויי אקלים, כלכלה ובינה מלאכותית. הם גם שוחחו גם על המלחמה בעזה, כאשר מלוני הדגישה את הצורך למנוע הסלמה נוספת במזרח התיכון.