הליגה נגד השמצה השיקה היום (רביעי) את "אטלס" - כלי המספק מידע וניתוח על אנטישמיות ברחבי העולם. הנתונים כוללים תקריות אנטישמיות, עמדות אנטישמיות, מידע על פעילות ממשלתית ומגוון דוחות, שמספקים תמונת מצב מקיפה על מצב האנטישמיות ברחבי העולם. 

הרב שאיבד משפחה במירון: "חשכו עיניי - לזה חיכינו שלוש שנים?"
"בעיניו כל החללים הם קיסמי שיניים": מתקפה יוצאת דופן בסעודיה נגד סינוואר ונסראללה

הכלי האינטראקטיבי יכלול מידע שנאסף על ידי הליגה נגד השמצה, כמו גם מארגונים וקהילות יהודיות ברחבי העולם ומוסדות אקדמיים וממשלתיים, ויהווה מקור מידע על נתוני אנטישמיות, כמו גם מידע על הטיפול הממשלתי בנושא. 

"הצעד הראשון במלחמה באנטישמיות הוא להחזיק בנתונים מדויקים ועדכניים. 'אטלס' הוא מקור מידע אחד מתוכלל בכל הקשור במידע על אנטישמיות, שעוזר לנו להבין טוב יותר את התופעה. על ידי הבנת היקף האנטישמיות באמצעות תכלול מקורות המידע נוכל לקדם בצורה טובה יותר פעילויות ממוקדות למאבק באנטישמיות", אמרה מרינה רוזנברג, סגנית נשיא בכירה לעניינים בינלאומיים בליגה נגד השמצה. "אנו מצפים לעבוד עם השותפים הבינלאומיים שלנו על מנת להתאים תוכניות חינוכיות ומאמצי הסברה למאבק בשנאה נגד יהודים".

"בתקופה שבה אנטישמיות היא בעיה דחופה ברחבי העולם, 'אטלס' יהיה כלי מרכזי בהבנת המקומות בהם האנטישמיות היא הגבוהה ביותר ובהבנת התגובות הממשלתיות", אמר ג'ונתן גרינבלט, המנכ״ל העולמי של הליגה נגד השמצה. ״הליגה גאה להוביל את המאמץ הזה יחד עם שותפים בינלאומיים רבים - אנחנו כוח חזק יותר יחד במלחמה באנטישמיות".

כרזה אנטישמית על דלת חנות במלבורן (צילום: רענן ברנובסקי)
כרזה אנטישמית על דלת חנות במלבורן (צילום: רענן ברנובסקי)

"אטלס" נחשף בוועידת "Never Is Now" השנתית של הליגה נגד השמצה בניו יורק ב-6 במרץ, כאשר כוח המשימה המשותף J-7 למאבק באנטישמיות, המורכב ממנהיגי שבע הקהילות היהודיות הגדולות בעולם, התכנס כדי לדון במשבר האנטישמיות העולמי הנוכחי ובאסטרטגיות הטובות ביותר להגנה על קהילות יהודיות.

כתובות נאצה נגד יהודים על דלת בית חב״ד בשדרות, מצלמות אבטחה לפי סעיף 27 א' (צילום :שימוש לפי סעיף 27א')

היוזמה החדשה נולדה כיוון שהאנטישמיות בארה"ב נמצאת ברמות שיא. בשבוע שעבר, סקר הליגה חשף שהעמדות האנטי-יהודיות בארה״ב נמצאות בשיא של כל הזמנים, כאשר 24 אחוז מהאמריקאים מחזיקים בדעות קדומות אנטישמיות נרחבות, עלייה מ-20 אחוז בשנת 2022. בינואר, הליגה נגד השמצה פרסמה נתונים ראשוניים על 3,291  תקריות אנטישמיות בין ה-7 באוקטובר ל-7 בינואר, עלייה של 361 אחוזים לעומת השנה שקדמה לה, מה שהפך את שנת 2023 לשנה הגרועה ביותר מאז החלה הליגה נגד השמצה לעקוב אחר נתונים אלה בסוף שנות ה-70.

הסרטון בכתבה פורסם לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר. אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת: [email protected]