אחרי שנודע כי ארצות הברית התריעה בפני רוסיה על אפשרות של מתקפת טרור קטלנית שהתרחשה ב-22 במאי, כעת ברויטרס מדווחים כי גם אחת מבעלות הברית הגדולות של פוטין בימים אלו, איראן, הזהירה את מוסקבה מפני הפיגוע הנורא שגבה את חייהם של 144 בני אדם לפחות.

מחשובי הסופרים והיוצרים: הסופר סמי מיכאל הלך לעולמו בגיל 97

"ימים לפני הפיגוע ברוסיה, טהראן שיתפה מידע עם מוסקבה על מתקפת טרור גדולה אפשרית בתוך רוסיה, שהתגלה במהלך חקירות של נעצרים בקשר להפצצות קטלניות באיראן", אמר מקור אחד. משרד המודיעין האיראני מסר בינואר כי הוא עצר 35 בני אדם הקשורים לפיגועי תאומים ב-3 בינואר בעיר קרמן שבדרום-מזרח המדינה, אשר גרמו למותם של כמעט 100 בני אדם. ב-19 בינואר, המשרד הודיע ​​כי עצר את מפקד שלוחת ח'ורסאן (ISIS-K) של דאע"ש (אשר ביצעה גם את הפיגוע ברוסיה) באפגניסטן.

פריצת המפגעים בפיגוע במוסקבה  (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')
פריצת המפגעים בפיגוע במוסקבה (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')

מקור שני, שביקש גם הוא להישאר אנונימי בשל רגישות הנושא, אמר כי המידע שסיפקה טהראן למוסקבה על מתקפה צפויה היה חסר בפרטים ספציפיים לגבי העיתוי והמטרה המדויקת. לדבריו: "הם (אנשי ISIS-K) קיבלו הוראה להתכונן למבצע משמעותי ברוסיה... אחד המחבלים (שנעצר באיראן) אמר שכמה מחברי הארגון כבר נסעו לרוסיה".

מקור שלישי, גורם ביטחוני בכיר, אמר כי: "מכיוון שאיראן הייתה קורבן של פיגועי טרור במשך שנים, השלטונות האיראניים מילאו את חובתן להזהיר את מוסקבה, על סמך מידע שהתגלה מאותם מחבלים שנעצרו".