העיתונאי טהא עודה אוגלו התראיין היום (שני) לכלי התקשורת הערבים והתייחס למפלה של ארדואן בבחירות באנקרה ואיסטנבול, מה שנחשב להפסד הכי גדול שלו מאז עלה לשלטון.

פוטין לא הקשיב: פרטים חדשים על הפיגוע הענק במוסקבה
בסעודיה טוענים: חמאס מתכנן להשתלט על ירדן - בדומה למה שעשה חיזבאללה בלבנון

"לפני כמה שעות נעשו הכנות לנאומו של נשיא תורכיה רג'ב טיפ ארדואן במטה מפלגת הצדק והפיתוח כאן באיסטנבול אבל לאחר שפורסמו התוצאות, ושהכף נטה לטובת האופוזיציה, שמנו לב לכך שנשיא תורכיה יצא לאנקרה שם הוא נואם כעת.

נראה כי מתברר למפלגת השלטון שהאופוזיציה זכתה בבחירות. כמו כן, יש לציין שהאופוזיציה בתורכיה ספגה מכה קשה בבחירות ב-2023 אולם הפעם היא משיבה באותו המטבע למפלגת השלטון, בפרט לאחר שזאת איבדה את שלוש העיריות הגדולות בתורכיה בערים איסטנבול שהיא הגדולה בתורכיה, בעיר הבירה אנקרה".

עוד אמר: "נשיא תורכיה רג'ב טיפ ארדואן תלה תקוות רבות בניצחון בעיר איסטנבול. בחודש מאי שעבר, לאחר הניצחון שהיה מהול בטעם של הפסד, הוא אמר שביום שאחרי מאי בשנה שעברה הם ישנסו מותניים על מנת לנצח באיסטנבול. אולם הוא לא השיג תוצאות כפי שציינו בשל כמה סיבות לדעתי, שהעיקרית היא שהעם התורכי או המצביע התורכי נתן לנשיא תורכיה ארדואן ולמפלגת השלטון הזדמנות פז לעשות חישוב מסלול מחדש ולשנות את המצב.

"כוונתי היא לכלכלה ספציפית", הסביר, "אולם היה מצב של "הקלת ראש בדרישות האלה" או של "זלזול" והדבר נוצל על ידי האופוזיציה התורכית ובפרט על ידי אימאמאולו שהצליח להגיע לכל קצוות הרחוב התורכי בין אם אלה התומכים או המתנגדים לו והוא ניצח מכיוון שהמצב הכלכלי השתלט במידה על הבחירות האלה.

"כפי שזכור לך בבחירות הקודמות בשנת 2019 הנושא העיקרי היה הסורים והפליטים אולם הפעם הנושא הוא המצב הכלכלי, ההידרדרות הכלכלית ועליית ערך המטבע, דמי השכירות, הנדל"ן וכל העניינים האלה שמפלגת השלטון נהגה תמיד להזניח אולם נוצלו היטב על ידי האופוזיציה. אני סבור שהקולות הצפים שתמיד מצביעים למפלגת הצדק והפיתוח הצביעו הפעם לא לאימאמאולו אלא למפלגת הרווחה החדשה שפרשה מהברית עם מפלגת הצדק והפיתוח והקולות האלה שירתו את אימאמאולו".

הכתבה הוכנה בסיוע תרגום מערבית לעברית - ביירון