פסקל סלימאן, רכז השטח של המפלגה הנוצרית "הכוחות הלבנוניים" המתנגדת לחיזבאללה באזור ג'בייל, נעלם היום (ראשון) לאחר שחזר מניחום אבלים. על פי הדיווחים, ההערכות כי סלימאן נחטף ככל הנראה לאור יום מתוך רכבו. 

את זה לא תשמעו בנאום של נסראללה: זה מה שהוא מפחד לספר
"איראנים מודים בכישלון": בטהרן משנים את דרך הפעולה

חבר הפרלמנט הלבנוני, פייר אבועסי, התייחס לתקרית וטען כי "חיזבאללה מנצל את חזית דרום לבנון כקלף בידה של איראן". במקביל בכירי הצבא ביקשו ראש הממשלה נג'יב מיקאטי להגביר את החקירות והתיאום בין שירותי הביטחון כדי לחשוף את נסיבות החטיפה. התקרית מתרחשת בצל החששות במדינה כי חיזבאללה מנצל את המצב על מנת להתסיס מלחמת אזרחים נוספת במידה ובכך לכבוש את השלטון ולמעשה להפוך את לבנון לאיראן 2. 

כזכור, הבחירות ב-2022 בישרו על ירידת כוח חיזבאללה ושותפיו, ואובדן הרוב שהיה להם בפרלמנט. חיזבאללה הוכה פוליטית אבל כוחותיו הצבאיים עדיין חזקים, ואנשיו ניסו להראות זאת בשורה של הפגנות ואירועים אלימים לאחר הבחירות. אז העריכו פרשנים כי אירועים אלו נועדו להראות כי גם אם תוקם ממשלה מקרב מתנגדיו ואלה המאשימים אותו בבעיות של המדינה, הארגון ימשיך בהתעצמות צבאית בסיועה של איראן ובהכנה לסבב העימות הבא עם ישראל.

לפני כארבע חודשים הפרשן לענייני ערבים של חדשות 12, אהוד יערי, חשף כי האינטרס של מזכ"ל חזבאללה, חסן נסראללה, בלחימה בלבנון הוא ניסיון סחיטה של הנשיאות. "רואים פה תרגיל מאוד מעניין של חזבאללה שלא דובר בו: מה שנסראללה מנסה להשיג בלחימה הוא לכבוש את כס הנשיאות בלבנון. הוא מסביר לאמריקאים: אתם רוצים לדבר על 1701? קודם כל צריך נשיא, והנשיא יהיה מי שאני רוצה - טוני פרנג'ייה, איש אמונו של נסראללה. הוא מנסה לסחוט את הנשיאות כדי שהנשיא ימנה ממשלה".

סמיר ג'עג'ע, העומד בראש מפלגת הכוחות הלבנונים (נוצרים) אמר במקביל אז ""מה שקורה כעת בדרום לבנון אינו מגיע מתוך החלטה לבנונית חוקית ולא מגיע מתוך החלטת ממשלה. לא נערך דיון בפרלמנט הלבנוני בעניין הזה. אין הבנות על כך בין הכוחות הפוליטיים הלבנונים. מה שקורה בדרום לבנון הוא החלטה של מפלגה אחת הנשענת על הנחות יסוד חוץ לבנוניות ומיישמת אותן באופן עצמאי. בינתיים יש 80-100 אלף עקורים לבנוניים שעזבו את בתיהם בדרום לבנון".

נזכיר, כי ב-2021 פרצו  סדרת עימותים מזוינים בביירות בין צבא לבנון לחמושים מהארגונים חזבאללה ואמל. במהלך העימותים נהרגו שבעה אנשים, נפצעו כ-32, ותשעה נעצרו. האלימות פרצה במהלך הפגנה שארגן חזבאללה, שבה קראו להדחתו של השופט החוקר טארק ביטאר, שמונה לחקור את נסיבות הפיצוץ בנמל ביירות שאירע באוגוסט 2020.