לאחר שדונלד טראמפ הביע את דעתו שכל מדינה בארה"ב תקבע לעצמה את המדיניות בנושא הפלות, בית המשפט העליון של אריזונה קבע היום (שלישי) כי על המדינה לאכוף את חוק איסור ההפלות מ-1864. החוק יהיה תקף לכל המקרים, למעט מקרים בהם משתקפת סכנה לחיי אדם.

מאז דצמבר 2022 רופאים באריזונה הורשו לבצע הפלות עד לשבוע ה-15 להריון, אך כעת בית המשפט העליון של המדינה פוסק כי אריזונה צריכה לפעול לפי חוק האוסר הפלות באופן כמעט מוחלט, כולל מקרי אונס וגילוי עריות וללא מקרי סכנת חיים, כאמור. 

העונש למבצעי הפלה בניגוד לחוק תהיה שנתיים עד חמש שנות מאסר.

בחמאס מתעקשים: "הצעת עסקת החטופים של ישראל - לא עומדת בדרישות"

'Planned Parenthood Arizona', ארגון בריאות המין הגדול באריזונה, טען כי ימשיך לבצע הפלות עד לאכיפת ההחלטה שעתידה להתבצע בעוד שבועיים. 

הנשיא ג'ו ביידן מתח ביקורת בתגובה לפסק הדין ואמר: "מיליוני תושבי אריזונה יחיו בקרוב תחת איסור הפלות קיצוני ומסוכן עוד יותר, שאינו מצליח להגן על נשים גם כאשר בריאותן נמצאת בסיכון או במקרים טרגיים של אונס או גילוי עריות. פסק הדין הזה הוא תוצאה של האג'נדה הקיצונית של נבחרי ציבור רפובליקנים המחויבים לקרוע את חירותן של נשים".

סגנית הנשיא קמלה האריס אמורה לטוס לטוסון ביום שישי לאירוע בנושא חופש הרבייה. זו הפעם השנייה השנה בנסיעתה לקידום הרחבת הגישה הליברלית להפלות.

באכיפת החוק הנ''ל אריזונה כעת מצטרפת לעוד 15 מדינות שאסרו על הפלות עם מקרים יוצאי דופן מוגבלים מאוד, ביניהן: טקסס, מיסיסיפי, מיזורי, אוקלהומה.