הספר "פטריוט", האוטוביוגרפיה של אלכסיי נבלני, שמתנגד המשטר הבולט ברוסיה הספיק להשלים כתיבתה לפני מותו בכלא לפני כחודשיים, ייצא לאור ב-22 באוקטובר בארה"ב ובשורה נוספת של מדינות - כך הודיע בית ההוצאה לאור האמריקאי הוותיק קנופף, שציין כי הספר "מביע את האמונה המוחלטת של נבלני כי לא ניתן להתנגד לשינוי וכי הוא יגיע".

"הרגע המסוכן מאז מלחמת כיפור": האזהרה הדרמטית מבית הנבחרים האמריקאי|
לאחר מעל לשנה: נסגר תיק החקירה נגד צביקה פוגל

לפי קנופף, נבלני החל לעבוד על ספר הזיכרונות בשנת 2020, אחרי ששרד ניסיון התנקשות באמצעות רעל הנוביצ'וק, והוא סיפר על ילדותו, על הופעתו כפעיל פוליטי בולט, על חיי המשפחה שלו, על הקריירה הפוליטית ועל ניסיונות החיסול נגדו ונגד מקורביו. הוא כתב את כל האוטוביוגרפיה בעצמו וגם הכתיב חלקים מסוימים, וכעת עוסקת האלמנה, יוליה נבלניה, בעריכה ובהכנת הגרסה הסופית יחד עם העורכים של קנופף.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין במהלך הכרזתו על הסיפוח. באדיבות רויטרס

"הספר הזה הוא עדות לא רק לחייו של אלכסיי, אלא גם למחויבות הבלתי מתפשרת שלו להילחם נגד רודנות - קרב שהוא נתן עבורו את הכל, כולל את חייו", מסרה נבלניה. "דרך דפי הספר, הקוראים ילמדו להכיר את האדם שאהבתי עמוקות - אדם של יושרה עמוקה ואומץ שאינו נכנע. השיתוף של הסיפור שלו לא רק יכבד את זכרו, אלא גם יספק השראה לאחרים כדי שיתייצבו למען מה שנכון ולעולם לא יסירו מבט מהערכים שבאמת חשובים".