או. ג'יי. סימפסון, כוכב הפוטבול שהפך לשחקן קולנוע ועמד במרכזו של אחד ממשפטי הרצח הדרמטיים ביותר בתולדות ארה"ב, מת בגיל 76 אחרי מאבק במחלת הסרטן. משפחתו של סימפסון הודיעה כי הוא הלך לעולמו אתמול "כשהוא מוקף בילדיו ובנכדיו". בשנה שעברה, הוא חשף כי הוא אובחן כחולה סרטן ולפני חודשיים סיפר כי הוא עובר טיפולים כימותרפיים בשל סרטן הערמונית.

 סטודנטים הוזמנו לארוחה בבית המרצה היהודי - ופוצצו אותה | צפו

לאחר שמצא את מותו בכלא הרוסי: האוטוביוגרפיה של נבלני תצא לאור

או ג'יי סימפסון בבית המשפט בלאס וגאס (צילום: REUTERS/Las Vegas Sun/Steve Marcus)
או ג'יי סימפסון בבית המשפט בלאס וגאס (צילום: REUTERS/Las Vegas Sun/Steve Marcus)

או. ג'יי (אורנת'ל ג'יימס) סימפסון עלה לראשונה לתודעה הציבורית כשחקן קבוצת הפוטבול של אוניברסיטת דרום קליפורניה בשנים 1967-68, כאשר זכה בגביע הייזמן לשחקן המכללות הטוב ביותר ושבר את שיא המכללות במספר היארדים.  סימפסון, שזכה לכינוי "דה ג'וס" (המיץ), נבחר על ידי הבאפלו בילס בדראפט של ליגת הפוטבול (NFL) של 1969 ושיחק בשורותיה עד שנת 1977. הוא זכה בתארי השחקן המצטיין של הליגה ושחקן ההגנה המצטיין בשנת 1973 כאשר היה הראשון שרץ יותר מאלפיים יארד בעונה. בשנת 1978, הוא עבר לסן פרנסיסקו 49' ולאחר שנה פרש ממשחק פעיל. הוא נכנס להיכלי התהילה של ליגת הפוטבול המקצוענית ושל ליגת המכללות.

בהמשך שימש סימפסון פרשן פוטבול, ובמקביל נכנס לעולם המשחק. הוא השתתף בסדרות טלוויזיה, ובהן "שורשים", ובסרטי קולנוע, הידועים שבהם היו שלושת סרטי "האקדח מת מצחוק", שבהם גילם את הבלש השלומיאל נורדברג לצדו של לסלי נילסן. בשנת 1994, התרחש האירוע ששינה את חייו של סימפסון והפך אותו מאחת הדמויות האהובות בארה"ב לאדם שנוא ומוקצה. בחודש יוני, התגלו גופותיהם של רעייתו לשעבר, ניקול בראון סימפסון, ובן הזוג שלה, רון גולדמן, מחוץ לביתה. השוטרים ביקשו לחקור את סימפסון, שכבר הואשם באלימות נגד גרושתו בעת שהיו נשואים, אולם הוא ניסה להימלט כשהוא מסתתר במכונית הפורד ברונקו שלו. המרדף הדרמטי הועבר בלוס אנג'לס בשידור ישיר עם מיליוני צופים בארה"ב וברחבי העולם.

סימפסון, שהכחיש כל קשר למעשי הרצח, הועמד לדין על הרצח הכפול ו"משפט המאה" הועבר בשידור ישיר וגם זכה לעיבודים טלוויזיוניים. אחד הרגעים הדרמטיים התרחש כאשר סימפסון התבקש למדוד את הכפפה המגואלת בדם ואז התברר כי היא קטנה יותר ממידותיו. בתום המשפט, ב-3 באוקטובר 1995, זוכה  סימפסון מהאישומים. עם זאת, אביו של גולדמן הגיש תביעה אזרחית נגד סימפסון ובתום המשפט, הורשע סימפסון בגרימת מוות שלא כדין ונדרש לשלם פיצויים של יותר מ-33 מיליון דולר. 

הצרות המשפטיות של סימפסון לא הפסיקו. בשנת 2008, הורשע סימפסון בשוד מזוין שביצע יחד עם חמישה בני אדם נוספים בספטמבר 2007 במלון בלאס וגאס, במהלכו הם ניסו לשדוד שני סוחרים של מזכרות ספורט. סימפסון נידון ל-33 שנות מאסר, אולם בשנת 2013 קבעה ועדת השחרורים של נבדה כי הוא יכול לקבל שחרור על תנאי על כמה מהעבירות הקלות, אך לא הקשות. רק באוקטובר 2017, הוא שוחרר מבית הכלא וכל התנאים המגבילים בוטלו בדצמבר 2021.