מלחמת חרבות ברזל: שר החוץ הצרפתי סטפן סז'ורנה יזמן מחר (שני) את שגריר איראן בצרפת לנזיפה לאחר שאמר בראיון טלוויזיה כי צרפת השתתפה ביירוט כטב"מים וטילים איראנים.

למרות הכל: ישראל עשויה "להגיב בקרוב" למתקפה האיראנית | דיווח
מזכ"ל האו"ם גוטרש בפנייה לישראל: "עכשיו זה הזמן לריסון"

"לקחנו אחריות משום שאנחנו מרכזיים בביטחון האזורי והתקפה איראנית פגעה בביטחון הכוחות הצרפתים שחדרו למרחב האווירי של שותפינו הערבים". צרפת תמשיך להעביר מסרים חריפים לאיראן ולשלוחיה. "אסור להפוך את היוצרות. איראן היא זו שתקפה את ישראל", אמר שר החוץ הצרפתי.

כזכור, אנטוניו גוטרש, מזכ״ל האו"ם, אמר הלילה בדיון במועצת הביטחון על המתקפה האיראנית: "המזרח התיכון על הקצה. תושבי האזור עומדים בפני סכנה אמיתית לקונפליקט. עכשיו זה הזמן לריסון, לדה-אסקלציה".

תיעוד היירוט מאיראן, דובר צה"ל (צילום :דובר צה"ל)

שגרירת בריטניה: "אנו מגנים בחריפות התקיפה האיראנית על ישראל שסיכנה חייהם של אלפי אזרחים. טבעה של התקיפה מאיראן לעבר שטח ישראל מאיימת בחריפות על בטחון ושלום אזרחים לאורך המזרח התיכון. בריטניה הייתה ברורה מזה זמן רב לגבי תפקיד איראן לערעור היציבות במזרח התיכון, ולכך שאחראית לפעילות קבוצות בהן תומכת מזה שנים. דרך תקיפה זו איראן הציגה שוב את כוונתה לזרוע כאוס באזור".

"בריטניה תמשיך לעמוד לצד זכותה של ישראל לבטחון כמו גם שותפיהם האזורים ירדן ועיראק. מברכים על פעולות השותפות נגד התקיפה. בריטניה גם ממשיכה לפעול בדחיפות לצד הקהילה הבינ"ל בכדי למנוע אסקלציה נוספת. חיוני כי כל הצדדים יפגינו איפוק מקסימלי וימנעו מכל פעולה אשר עלולה להגביר עוד יותר את המתח באזור".