סקר באוניברסיטת הרווארד שנערך בשבוע שעבר ברחבי ארה"ב בקרב 1,961 מצביעים רשומים הביא עימו נתונים מפתיעים ביותר. התוצאות שוקללו לגיל, מגדר, אזור, גזע/אתני, מצב משפחתי, גודל משק בית, הכנסה, תעסוקה, השכלה, מפלגה פוליטית ואידיאולוגיה פוליטית. מרווח הטעות עבור המדגם הכולל הוא +/- 2%.

גורם מדיני על החשש מצווי מעצר בינ"ל: "החלטה שתצית גל אנטישמיות קשה"
הלב נשבר: שני לוחמים מילואים נפלו בקרבות במרכז הרצועה

על פי הסקר, 67% סברו שישראל מנסה להימנע מפגיעה בבלתי מעורבים בעזה. 61% תמכו בהפסקת אש רק אחרי שחרור כל החטופים. 78% סברו שבסוף המלחמה חמאס לא צריך לשלוט בעזה. 72% חשבו שישראל צריכה לצאת למבצע ברפיח. 71% אמרו שחמאס נושא ברוב האשמה למצב בעזה.

בנוסף, בנוגע לאיראן, 75% טענו שאיראן אחראית למתקפה על ישראל ב-7 באוקטובר. 69% סברו שאיראן אשמה בהסלמה במזרח התיכון, 31% האשימו את ישראל. 80% מהמצביעים ראו באיראן סכנה לעולם ולא רק למזרח התיכון. 80% האמינו שצריך לפעול כדי למנוע מאיראן נשק גרעיני. 67% קבעו שמשא ומתן עם איראן לא יעיל ועדיף להתמקד בסנקציות. 65% האמינו שהאיראנים יפרו כל הסכם שיחתמו עליו.

בנוגע להפגנות נגד ישראל ברחבי העולם, 69% הצביעו על כך שיש אנטישמיות בהפגנות הפרו פלסטיניות בקמפוסים. 63% סברו שהקמפוסים כרגע אינם בטוחים ליהודים. 80% תמכו בהשעיית מפגינים נגד ישראל. 56% תמכו בסיוע שאושר בקונגרס לישראל (61% מהדמוקרטים, 50% מהרפובליקנים).

הפגנה פרו-פלסטינית בבריטניה (צילום: רויטרס)