בפולין נערכים למצעד החיים מאושוויץ לבירקנאו, שיתקיים ביום שני בפעם ה-36. אלפים צפויים להשתתף במצעד, בו תיקח חלק השנה משלחת של נפגעי אירועי השבת השחורה של ה-7 באוקטובר.

הממשלה לקראת פירוק? אחרי תדרוך ה"גורם המדיני" - גנץ מתפוצץ
"מתהפך כמו סטייק בהיסטריה": לינוי בר-גפן תקפה את נתניהו, וכך הגיב גדעון אוקו

את המשואה בטקס שיתקיים בסיום המצעד בבירקנאו ידליקו שישה שורדי שואה שמתגוררים בעוטף עזה. את ממשלת ישראל ייצג במצעד החיים שר החינוך יואב קיש ובטקס בבירקנאו תשיר הזמרת נועה קירל.

יו"ר מצעד החיים ד"ר שמואל רוזנמן אמר: "השנה מצעד החיים מקבל משמעות יוצאת דופן, זוועות העבר מתערבבות בסיוט חדש שעודנו נמשך. מדינת ישראל חוותה פוגרום בלתי נתפס ותזכורת מתמשכת לאיום הקיומי שנובע משנאת יהודים. השנה כולם מבינים יותר מתמיד מדוע שימור זיכרון השואה חשוב גם ב-2024".

צפירה בטקס מצעד החיים

המשלחת מעוטף עזה תצעד ביוזמתו של יו"ר "מנומדין" חיים טייב, נכד לשורד שואה מתוניסיה שהדליק בשנה שעברה לפיד, ובשיתוף פעולה עם ארגון מצעד החיים, קרן קיימת לישראל והסוכנות היהודית.

יו"ר קק"ל יפעת עובדיה-לוסקי אמרה, כי "בזמן שמתחוללת מלחמה בישראל בעקבות טבח ה-7 באוקטובר, ישנה חשיבות עליונה לזכור ולא לשכוח את שחווה שעם היהודי לפני 80 שנה".

בין המשתתפים במצעד החיים בבודפשט תהיה מריאן מילר, אימו של אדיר מילר ששרדה את השואה. היא הגיעה עם ארבעת ילדיה. אדיר מילר עצמו שהה לפני כמה חודשים בבודפשט לצורך הפקת סרט בו הוא מככב על שואת יהודי הונגריה.