ח"כ אלמוג כהן הוא תושב אופקים, ככזה ולאור עברו כלוחם יס"מ היה בין אלה שיצאו מהבית ב-7 באוקטובר עם אקדח אישי ולחמו במחבלים שפלשו לעירו באותה שבת שחורה. עושה הרושם, שמאותה שבת, הוא לא הוציא את הסכין מבין השיניים וכמו שאר חברי מפלגתו ורבים נוספים הם דוחפים למהלך צבאי, שהם מאמינים שיש בו גם כדי לזרז את השבת החטופים.

אלמוג כהן מצהיר: "מתכוון להציג חקיקה שתהווה רפורמה במשפט"

על המפנה של חמאס אתמול, כהן אומר לנו: "כפי שאמרתי מזמן, המשא ומתן מול חמאס חייב להגיע עם אופציה צבאית אמינה. לכל אורך הדרך, מבלי שהיה לחץ צבאי אמין, החמאס לא היה מוכן לזוז במ״מ".

כהן סבור שאתמול בערב, כאשר בחמאס הבחינו בעצמם בתחילת התנועה של הכוחות לעבר מעבר רפיח, הם כבר התחילו לגלות גמישות יתר. כהן מדגיש: "בסוף, הנוסחה פה היא מאוד ברורה ופשוטה, עם ארגון טרור נאצי מנהלים משא ומתן בשפה של דם, אש ודמעות. אם לא נעשה את זה - לא נצליח להשיב אלינו את אחינו ואחיותינו שנמצאים בשבי".

כהן מסביר: "בסופו של דבר, במנהיגות כמו במשא ומתן אך גם במלחמה, הבחירה היא בין לפעול לפי השכל לבין לפעול לפי הלב, הלב אומר שאחי לנשק רני גבילי, שנמצא כעת ברצועת עזה וכידוע אין מישהו שרוצה להחזירו הביתה יותר ממני. אך אם נפעל מהלב אנחנו גם לא נחזיר את כולם וגם נקבל עוד 7 באוקטובר". 

על התפיסה הזו, ח"כ כהן ואחרים המחזיקים בדעתו סופגים לא מעט ביקורת ואף נאצות בסגנון בוטה. בערב יום השואה למשל, הוא התייחס לציוץ של גברת שעצרה בפונדק דרומי לאכול, היא הבחינה בכהן במקום וכך כתבה: "התיישבנו עם האוכל וגילינו את עוכר ישראל אלמוג כהן יושב שני שולחנות לידינו. קמנו ועזבנו." כהן כאמור לא נשאר חייב וכתב: "ערב יום השואה, והיא קוראת לי עוכר ישראל". 

כהן מבקש להסתכל לעתיד ומתריע: "בסוף חשוב לזכור מה קרה לנו פה בשבעה באוקטובר ובעיקר חשוב להבטיח שזה לא יקרה שנית! כי זה יקרה שנית, אם לא נפעל נכון."

לגבי חמאס, אין לו ציפיות: "הארגון הזה לא ישנה את ה-DNA שלו, האידאולוגיה האיסלאמיסטית, הרדיקלית, הנאצית הרצחנית לא תשתנה כהוא זה, אלא רק כאשר אנחנו נדע לחסל אותם סופית!" הוא מבהיר: "חמאס זה לא רק ארגון, זה גם רעיון, אבל גם הנאציזם זה רעיון ואין היום מעצמה מבחינת היכולת שלה שמאיימת לחסל את היהודים בעולם ולכן צריך להרוג את הרעיון ע״י שימוש בשפה שהם מבינים, בערבית".