מחאות הסטודנטים בארצות הברית נגד המלחמה הישראלית בעזה הפכו בשבועות האחרונים לזירת עימות בין מפגינים פרו-פלסטינים לבין מפגינים תומכי ישראל, ואף הידרדרו לאלימות במספר מקרים. מאהלי מחאה בהשראת אלו שצצו בארצות הברית הוקמו גם בקמפוסים באירופה, ואתמול (רביעי) רשמה המחאה באירלנד הישג לטובתה.

ההפגנות הפרו-פלסטיניות ניצחו: קולומביה מבטלת את טקס הסיום
"תקפו שעות ללא הפרעה": תחקיר מטריד על האלימות בקמפוס בקליפורניה

מכללת טריניטי בדאבלין, המוסד האקדמי המוביל והוותיק ביותר באירלנד, הגיעה להסכמות עם מובילי המחאה כי תנתק את קשריה הכלכליים עם שלוש חברות ישראליות שנכנסו לרשימה השחורה של האו"ם – בשל פעילותן בשטחי יהודה ושומרון. 

בהצהרה שנמסרה מהנהלת המכללה נכתב: "אנחנו מבינים את המניע שעמד מאחורי הקמת מאהל המחאה, ועומדים בסולידריות לצד הסטודנטים שמביטים בזעזוע בנעשה ברצועת עזה. אנחנו מגנים כל סוג של אלימות, ובה גם את הטבח הנוראי בשבעה באוקטובר וחטיפתם של אזרחים, לצד התגובה חסרת הפרופורציות של ישראל". עוד נמסר כי המכללה תימנע בעתיד מקשירת חוזים עם חברות ישראליות.

מאהל מחאה פרו פלסטיני במכללת טריניטי בדאבלין, אירלנד (צילום: רויטרס)
מאהל מחאה פרו פלסטיני במכללת טריניטי בדאבלין, אירלנד (צילום: רויטרס)

מאהל המחאה הוקם לפני פחות משבוע, ביוזמת התאחדות הסטודנטים בקמפוס והסניף המקומי של תנועת הBDS, ולאורך הימים האחרונים התקיים משא ומתן בין הסטודנטים לבין ההנהלה. "ההנהלה הייתה נחושה לתת דוגמה למוסדות אקדמיים אחרים, והבהירה כי היא מתנגדת להליכה בדרכיה של ארצות הברית – שהכניסה את המשטרה לקמפוסים כדי לפרק את המאהלים", מסרה ג'ני מגוויר, ראש התאחדות הסטודנטים במכללת טריניטי.