גורש או נשאר בקטאר? רשת הטלוויזיה CNN דיווחה היום (שלישי) כי מנהיג הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, גורש מהמדינה ולא יוכל לנהל משם יותר את הארגון.



משעל, אשר נמצא בקטאר כבר למעלה מעשור, נמצא על הכוונת של מצרים כבר תקופה ארוכה, לאחר שזאת הכריזה על מלחמה כנגד החמאס וכמובן נגד האחים המוסלמים, אשר הוצאו מחוץ לחוק במדינה, לאחר ההפיכה הצבאית כנגד מוחמד מורסי ב-2013. ההנחה היא כי המגורשים ימצאו את מקומם בטורקיה. הצעד נעשה בעקבות הניסיון של ערב הסעודית לחמם את היחסים בין קטאר למצרים.

קטאר, אשר מקבלת ביקורת רבה במהלך החודשים האחרונים על עזרתה לטרור, מעוניינת להציג מדיניות אחרת, בעיקר לאור העובדה כי תארח את הגביע העולמי ב-2018.

משרד החוץ הוציא הודעה בה הוא "מברך על החלטת קטאר לגרש את ראש הלשכה המדינית של החמאס, חאלד משעל, לטורקיה. משרד החוץ בהובלת שר החוץ, אביגדור ליברמן, קידם בשנה האחרונה מהלכים שונים על-מנת להביא לכך שקטאר תעשה צעד זה ותפסיק לסייע לחמאס, במיישרין ובעקיפין.

השר ליברמן וגורמי המקצוע במשרד פעלו לשם כך בערוצים גלויים וחשאיים, מול קטאר עצמה ומול מדינות נוספות. "אנו מצפים שממשלת טורקיה תנהג כבר עכשיו בצורה דומה", נמסר.

אך יחד עם זאת, בחמאס מנסים להדוף את הדיווחים וטוענים כי מדובר בהמצאה אחת גדולה. בכיר הארגון, עיזת א-רישק, הדגיש כי משעל לא עזב את דוחא, בירת קטאר: ״אין שחר לפרסומים אודות עזיבת חאלד משעל את דוחא״, כתב בדף הפייסבוק שלו.