המתקפה האיסלאמית על צרפת עולה מדרגה. בפריז מדווחים היום (רביעי) על פיגוע ירי בתוך העיתון הסטירי "שארלי הבדו", שפרסם בעבר קריקטורות כנגד הנביא מוחמד ולעג לו, מהלך שהרגיז מאוד את הקהילה האיסלאמית הרחבה במדינה. כלי התקשורת במדינה מדווחים על 12 הרוגים במקום, בהם לפחות עיתונאי אחד ושני שוטרים.



לפי המסתמן, רעולי פנים חמושים בקלצ'ניקוב נכנסו לתוך העיתון הסאטירי ופשוט החלו לירות בבניין המערכת. עוד דיווחים, שעדיין לא מאומתים מדווחים על כך שגם נהג נלקח כבן ערובה בזמן שהם נמלטו. במקום הפיגוע שורר כאוס גדול, ועדי שמיעה שהיו באזור סיפרו כי שמעו את המחבלים צועקים כי נקמו את נקמתו של הנביא מוחמד בצרפתית כמו גם קריאות "אללה אכבר".

זירת הפיגוע בפריז


בסרטונים אשר החלו לצאת ברחבי הרשת, נראה בבירור כי השניים יוצאים מהמערכת באופן חופשי, מתחילים לרוץ על הכביש, יורים בשוטר אשר שוכב על המדרכה לאחר שנורה ואף מוודאים הריגה לאחר מכן.



נשיא צרפת: "פגיעה בחופש הביטוי שאנחנו מאמינים בו כל כך"



"זוהי פגיעה מעליבה בעיתונות שלנו", אמר נשיא צרפת, פרנסואה הולנד, שהגיע למקום, שממוקם במרכז פריז, על מנת לראות את מקום הפיגוע והודיע כי הכוננות בצרפת עלתה לרמה הגבוהה ביותר שלה. 



הנשיא הודיע כי יכנס ישיבה מיוחדת ואמר: "זה מעשה ברברי נגד עיתון, שמייצג את מה שצרפת מאמינה בו - חופש הביטוי. הפיגוע הזה נערך נגד עיתונאים אשר תמיד רצו להראות שאפשר להגן על הרעיונות ולהגן על הדעות הליברליות שלנו. אנחנו יודעים שאיש משטרה ניסה להגן עליהם, הם נרצחו בצורה מחפירה". 



הנשיא הוסיף כי "ישנם 11 הרוגים ו-4 אנשים שנשקפת סכנה לחייהם. אנחנו עדיין לא יודעים את מצב כל הפצועים. בשעה 14:00 (שעון צרפת) נערוך דיון חירום כדי לאפשר לראות איך אנחנו מונעים ממצב כזה לקרות שוב. יש התקפה גדולה עלינו, על צרפת, שמתמודדת היום עם התקפת טרור, נצטרך לדעת איך לנצח אותה". 



לסיכום אמר הולנד: "אני פונה לעם הצרפתי. אנחנו במצב קשה, אנחנו מותקפים כי אנחנו מדינה דמוקרטית שיש בה חופש ביטוי, אני חושב על הקורבנות, על 11 ההרוגים, ונעשה את הכל כדי לנצח וללכוד את הטרוריסטים".