האם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שוקל מחדש את נסיעתו המדוברת לארצות הברית?



גורמים רשמיים בישראל דיווחו היום (שני) לסוכנות הידיעות רויטרס כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שוקל לערוך שינויים מהותיים בביקור המתוכנן שלו בארצות הברית. 

הצעד של נתניהו מגיע ככל הנראה על מנת לשכך מעט את הסערה שנוצרה בעקבות ההזמנה שקיבל מג'ון ביינר,  יו"ר בית הנבחרים מהמפלגה הרפובליקנית בארה"ב. ההזמנה קיבלה ביקורות רבות הן בישראל והן בארצות הברית, שכן מדובר על דרך בה נעקף הנשיא, ברק אובמה, שלא ידע על ההזמנה ולא עודכן.

נתניהו, על פי טענתו, מעוניין להגיע ולנאום בשלושה במרץ על מנת לדבר על תוכנית הגרעין של איראן. התאריך עצמו מהווה בעיה כיוון שמדובר ב-3 במרץ, שבועיים בדיוק לפני הבחירות בישראל. הרפובליקנים מתנגדים לדרך בה אובמה מטפל במשבר הגרעין וחוששים מהסכם שייתן לאיראנים את האפשרות לייצר פצצה.
כתוצאה מהביקורת, מנסים כעת למצוא את הדרך לקיים את הביקור אך "להוריד פרופיל". אחת האפשרויות הן כי נתניהו ינאם ללא כלי תקשורת באולם ולא בפריים טיים, על מנת להוריד מהנפח של הביקור. נתניהו שוקל גם, על פי המקורות, לנאום רק בכינוס של איפא"ק שמתוכנן לו באותו הזמן.
מקורב לראש הממשלה אמר: "הנושא היה בדיון השבוע על שולחנו של נתניהו. יש כאלה שחושבים שהוא צריך לוותר על הדיבור. אחרים טוענים כי הוא צריך ללכת עם הנאום הזה כעת עד הסוף". 

בעקבות הדיווחים, מסרו גורמים המקורבים לראש הממשלה כי "הפרסום ברויטרס לא נכון, הוא נחוש לנסוע לקונגרס". תגובת לשכת ראש הממשלה עדיין לא התקבלה.
מוקדם יותר, סקר שנערך על ידי גלי צה"ל הראה כי 47 אחוזים מהציבור הישראלי חושב שראש הממשלה צריך לוותר על הנאום, בעוד ש-34 אחוזים הסכימו איתו. ברויטרס נכתב כי "אם נתניהו לא ינאם עכשיו, הוא יראה חלש לבוחר הישראלי ומזה הוא חושש. מצד שני, זוהי הזדמנות עבורו להעלות שוב את הנקודה של איראן".