כחודש לפני שוועדת פרס נובל לשלום בנורווגיה תכריז על הזוכה בפרס נובל היוקרתי לשנת 2015 - בימים האחרונים הופצו דיווחים כוזבים שלפיהם נשיא ארה"ב ברק אובמה יזכה בתואר הנכסף בפעם השנייה, שש שנים לאחר זכייתו הראשונה. 
בעמודי הפייסבוק של אתרי חדשות מזויפים וסאטיריים כדוגמת "NationalReport.net" ו־"DailyNewsBin" הופיעו דיווחים, כביכול מתוך אתרי חדשות מכובדים כדוגמת "USA TODAY", כי הוועדה החליטה להעניק את הפרס לאובמה, שכבר קיבל את פרס נובל לשלום בשנת 2009, בשל "הצלחתו להביא לפירוק הנשק הכימי בסוריה, צמצום הנוכחות הצבאית האמריקאית במדינות זרות ובשל תמיכתו באו"ם". 
הפרסום עורר גל של תגובות באינטרנט - מצד אחד היו התומכים שבירכו על ההחלטה וטענו כי היא מוצדקת ומצד שני טענו המתנגדים כי הנשיא האמריקאי החליש את ארה"ב וכי גם הזכייה הראשונה שלו לא מוצדקת. 

היו גם לא מעט ישראלים שמיהרו לשתף את חבריהם בדיווחים הכוזבים והוסיפו כי מי שככל הנראה לא ישמח בזכייתו של אובמה הוא ראש הממשלה הישראלי, בנימין נתניהו, אולם כאמור כבר בתוך זמן קצר, התברר כי הפרסום אינו אמיתי אלא מתיחה. 
ועדת הפרס צפויה להכריז על הזוכה המאושר רק ב־9 באוקטובר, והשנה יש 205 אישים ו־68 ארגונים המועמדים לקבל את התואר היוקרתי, שאליו נלווה גם פרס כספי בשווי של 1.5 מיליון דולר.