העימותים החוזרים ונישנים בתקופה האחרונה בהר הבית, ממשיכים להטריד לא רק את ממשלת ישראל, אלא גם את המנהיגים הערביים ברחבי העולם.



לאחר שעבדאללה, מלך ירדן, גינה בחריפות את התקריות בין המתפללים המוסלמים לשוטרי מג"ב, הצטרף אליו גם מלך סעודיה, המלך סלמאן, אשר ערך סבב שיחות נרחב עם מנהיגים רבים ברחבי העולם. על פי העיתון הסעודי "עוקאז", הוא שוחח בין היתר עם נשיא צרפת, פרנסואה הולנד, עם ראש ממשלת בריטניה, דייויד קמרון, ועם מזכ"ל האו"ם, באן קי מון. 


 


המלך הסעודי דחק במנהיגים לפעול ב"צעדים דחופים לאחר העימותים האחרונים במתחם אל אקצא. ישראל מזינה את הקיצוניות בעולם כולו ותורמת לחיזוק הקיצוניות והאלימות בעולם. עוד אמר הסעודי כי שינוי ההסדרים עלול להוביל לאי-יציבות באיזור: "זוהי התקפה על המתפללים", טען בפניהם המנהיג הסעודי.



גם נשיא טורקיה, רג'יפ טאיפ ארדואן התייחס לנושא ואמר: "מדובר בצעד שגוי מאוד של ישראל, שעשוי להסב נזק כבד למזרח התיכון כולו. אני בטוח שהבעיה הזאת תיפתר בקרוב, אבל אם לא, הדבר לא יבשר טובות לאיזור שלנו", אמר הנשיא הטורקי, ששוחח במהלך היום עם ח'אלד משעל, אבו מאזן, עם מזכיר האו"ם באן ועם קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל.



בתקשורת הערבית העולמית מסוקר העימות בהרחבה, כמובן בסיקור המוטה לצד אחד בלבד, בעוד שבשאר העולם מתייחסים אל הנושא בזהירות, כשיש ניסיון להבין את היחסים העדינים בהר הבית. "בתקשורת הבריטית שפכו אור על הדרך שבה היהודים מגיעים להר הבית ועל כך שאסור להם אפילו למלמל תפילה, דבר שמותר למוסלמים והדגישו את דבריו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שהבטיח סטטוס קוו, אם המצב הרגוע יימשך.