במשך כמה חודשים, דונלד טראמפ, אחד המועמדים הרפובליקנים לנשיאות ארצות הברית, מוביל קמפיין שנוי במחלוקת ועתה הוא הגיע לשיא חדש.



בעצרת קמפיין לכבודו ברוצ'סטר, ניו המפשייר, אחד מתומכיו לקח את המיקרופון ואמר: "יש לנו בעיה במדינה הזאת. היא נקראת מוסלמים". פה הוא לא עצר: "אנחנו יודעים שהנשיא הנוכחי שלנו הוא אחד מהם" והוסיף: "אתה יודע שהוא אפילו לא אמריקאי".





הגבר המשיך ואמר שהוא מאמין שהמוסלמים נמצאים במחנות אימונים משום שהם זוממים להרוג אותנו ואז פנה לטראמפ: "זאת השאלה שלי, מתי נוכל להיפטר מהם?".



טראמפ ענה לו בחיוך רחב: "זו שאלה שצריכה להישאל". בנוסף, הוא לא תיקן את דברי הגבר לגבי זה שהנשיא ברק אובמה הוא מוסלמי ולא אמריקאי.



כזכור, בעבר טראמפ טען שתעודת הלידה של אובמה מהוואי מזויפת, לאחר שבשנת 2008 בכנס של ג'ון מקיין, אישה טענה שאובמה הוא ערבי ומקיין ענה לה:  "לא, גברתי. הוא, איש משפחה הגון. אזרח שרק במקרה יש לי חילוקי דעות עמו בסוגיות מסוימות".



השערורייה הזו מגיעה רק מספר ימים אחרי שהוא התראיין למגזין "הרולינג סטון" ובמהלכו העיר הערה על המועמדת היחידה של המפלגה הרפובליקנית, קרלי פיורינה.



לדברי כתב המגזין, פול סולוטרוף, בעוד הוא יושב עם טראמפ מול מרקע הטלוויזיה, המצלמה התמקדה על דמותה של פיורינה. "תסתכל על הפרצוף הזה, איך מישהו יוכל להצביע לה?", אמר טראמפ לדבריו. "האם תוכל לדמיין זאת בתור הפרצוף של הנשיא הבא שלנו?", הוא הוסיף. טראמפ אף אמר: "אני מתכוון, היא אישה ואני לא אמור לומר עליה דברים רעים. אבל ברצינות, בחייכם, אתם רציניים?".