נועם אבנון, מדריך טיולים ישראלי, בן 46, נהרג היום (שלישי) במהלך חילוץ אותו ניסה לבצע ברומניה.



האסון אירע באיזור רכס הרי פאגאראש שבמרכז רומניה. מדובר במקום שנחשב לאתגרי מאוד, ועכשיו בעיקר לאור מזג האוויר הסוער באיזור. אבנון היה מטייל ותיק, ידוע ומוערך, וגר ברומניה בשנים האחרונות על מנת להוציא משם טיולים. הוא גם היה חלק מחברת החילוץ של חיליק מגנוס. אבנון הוא רווק ללא ילדים, ומחזיק בתואר מהנדס. 

צחי נחום, חבר ילדות של נועם, סיפר למעריב אונליין: "נעם היה בחור אדיר. החבר שכל אחד רוצה. הוא טייל המון בעולם, למקומות שבדרך כלל לא נוסעים אליהם. הוא הדריך קבוצות ישראליות בטיולי אתגר, אופניים, אופנועים, סקי, קרח, ריצה. היה אדם מאוד בנוי ובכושר מעולה. הוא היה סרן בצה"ל וגם שירת תקופה בצנחנים". 

"הוא עבד המון שנים בתחום ההיי-טק עד שהחליט בסופו של דבר להתמסר סופית לתחום. תמיד יכולת לסמוך עליו, שלא משנה מה, הוא יהיה שם בשבילך. לא מפתיע אותי שהוא ניסה לעזור למישהו שטבע, וכך הוא מת. זה היה האופי שלו. נועם היה מטייל שמגיל צעיר "חרש" את העולם עד שהחליט בסופו של דבר להתמקד ברומניה". כעת מקדמים בני משפחתו את הבאת ארונו לישראל.

חיליק מגנס, בעלי חברת החילוץ מגנס, הכיר לאורך שנים אתאבנון שביצע בעת הצורך חילוצים ברומניה עבור החברה."הוא היה פרילאנסר ונציג שלנו לחילוץ ברומניה בעת הצורך, כאשר היה קורה אירוע היינו מפעילים אותו. הכרתי אותו כאדם רציני מאוד בעל יכולות גבוהות אחריות רבה ורא שגדול. הוא היה מקצוען בתחום", סיפר מגנס.

"כאשר ראיתי בהתחלה את השם שלו בהודעה חשבתי שיש צורך בחילוץ, נדהמתי לשמוע על הבשורה הקשה, לא עלה על דעתי, אני מכיר זוג שהוא חילץ והוא חייב לו את חייו. במשך שנים הוא ביצע חילוצים רבים. וגם הפעם בעת מותו הוא חילץ אדם שנסחף ואז קיפח את חייו", הוסיף מגנס.

דף הפייסבוק של נועם התמלא בעשרות הודעות אבל, הן של חבריו וגם של מטיילים אותם ליווה לאורך השנים האחרונות: "איזה איש מיוחד עם שמחת חיים וטוב לב יוצאי דופן. יהי זכרו ברוך", נכתב בתגובות: "בצער עמוק ובתדהמה רבה קבלתי את הבשורות הכואבות הללו. היה שלום חבר יקר. מתנחם בזה שהלכת כשאתה עושה את מה שהכי אהבת בעולם. לחיות על הקצה".
"אלוהים, אדירים. רק ביום ראשון דיברתי איתו בטלפון כדי לעזור לו עם הסונטו החדש. הייתי צרכה לצאת ולא הספקתי לסיים הכל. הבטחתי לחזור אליו. עכשיו סיפרו לי שהוא נפטר. הייתי אצלו ברומניה בוילה לפני מספר שבועות. הוא זה שאירח הוא כתב לי את כל המסלולים. איש,מדהים. לא מעכלת. יהי זכרו ברוך".

מטיילת נוספת כתבה: "אני בשוק!! כמה אהבת לטייל, להיות בטבע, העיר סגרה עליך ואתה חיפשת לנשום! נועם יקר, אין לי מושג כיצד הלכת מהעולם הזה, כל כך עצוב ומצער!!! אבל אני בטוחה שנהנית מכל שנייה בחיים שחיית! כמה נורא שלא תראה עוד ואנחנו לא נזכה ליהנות מהאנרגיות שלך. ניחומים למשפחה ולחברים שהשארת.
"אני בהלם !!! לא מסוגלת לעכל את זה !! רק לפני כמה ימים דיברנו והייתי כל כך מאושרת בשבילך שהמקום צומח בדיוק כמו שרצית .רציתי לסגור עוד טיול איתך לשנה הקרובה".