היסטוריה במיאנמר? בתום מערכת בחירות סוערת, מסתמן היום (שני) ניצחון מוחץ לאופוזיציה הפרו-דמוקרטית במדינה הדרום מזרח אסיאתית, דבר שעשוי להביא לסוף השלטון הצבאי במדינה. על פי מדגמים ותוצאות אמת מחלק ממחוזות המדינה, עולה כי מפלגת "הליגה למען דמוקרטיה" שמובילה מנהיגת האופוזיציה, אנג סאן סוצ'י, זכתה ברוב ברור בבחירות שנערכו אתמול. מפלגת השלטון הידועה בקשריה לצבא, מפלגת "איחוד למען יציבות ופיתוח" הודתה בתבוסה בבחירות.

עשרות אלפים התכנסו סמוך למטה של אנג סאן סוצ'י בבירה יאנגון, שם משודרות תוצאות האמת המתקבלות על גבי מסך ענק. סוצ'י נאמה בפני הקהל ואמרה: "אף על פי שעדיין לא התקבלו תוצאות סופיות של הבחירות, נראה לי שברור מאוד לכולנו מה התוצאות". 
תושבים נרגשים בבירה סיפרו לכתבים של תקשורת זרה על התרגשות גדולה: "לא ישנתי כל הלילה, חיכיתי לתוצאות האמת", סיפרה תושבת הבירה לכתב של הטלוויזיה הצרפתית. מדובר בבחירות החופשיות הראשונות במדינה מזה לא פחות מרבע מאה, זאת לאחר שמפלגת האופוזיציה ניצחה בבחירות בשנת 1990 והחונטה הצבאית, השולטת במדינה מאז שנות השמונים, פירקה את המפלגה, אסרה על קיום בחירות וכלאה את אנג סאן סוצ'י במעצר בית.

גם כיום לא ברור מה תהיה המשמעות הסופית של ניצחון האופוזיציה בבחירות. הצבא עדיין שולט בלא פחות מרבע ממושבי הפרלמנט במדינה, השמורים לו ללא צורך בבחירה. הצבא משתמש בכוחו למנות את שרי הממשלה, להטיל וטו על רפורמות דמוקרטיות,  ואיוש משרת הנשיא נותרת סגורה בפני מנהיגי האופוזיציה.
קשה לדעת אם סאן סוצ'י תשתמש בכוחה החדש בכדי לדרוש מהצבא סמכויות נוספות עבור הפרלמנט וקשה עוד יותר לדעת כיצד יגיב הצבא להגברת הלחץ מצד הציבור כלפיו.