משטרת צרפת פשטה הלילה על בתים של תושבי צרפת החשודים שחברי ארגון המדינה האסלאמית, זאת בעקבות פיגועי הטרור שאירעו בפריז ביום שישי, כך אמר היום (שני) ראש הממשלה מנואל ואלס.



במהלך הלילה ביצעו כוחות הביטחון 150 פשיטות, במהלכן נעצרו חמישה בני אדם ונתפסו משגר טילים, רובה קלצ'ניקוב, אפודי מגן ואקדחים.



לדבריו, המודיעין הצרפתי מנע מספר פיגועים מאז הקיץ ושהמשטרה ידעה שפיגועים נוספים הוכנו בצרפת, כמו גם במדינות אחרות באירופה.



"אנחנו עושים שימוש בחוקי החירום על מנת לחקור אנשים שהם חלק מהתנועה הג'יהאדיסיטת הקיצונית ואת כל אלה שמעודדים שנאה לרפובליקה", אמר ואלס.



המשטרה ממשיכה במצוד אחר סאלם עבדסאלם, שככל הנראה נמלט לאחר שלקח חלק בשורת הפיגועים ביום שישי, בהם נרצחו 129 בני אדם.



טביעות האצבע של אחד המחבלים המתאבדים בפיגוע ליד הסטאד דה פראנס, תואמות את אלו של אדם שנכנס ליוון בחודש שעבר כפליט, כך אמר התובע הצרפתי.



"בשלב זה, למרות שיתר הפרטים של האיש, כמו שמו - אחמד אל מוחמד, שנולד באידליב שבסוריה - צריכים להיבדק, יש דמייון בטביעות האצבע של המחבל לשל שהאיש הגיע ליוון באוקטובר" .



התובע הוסיף כי זוהה אחד המחבלים שביצעו את הפיגוע באולם ה"בטקלן" הוא סאמי אמור, בן 28 מדראנסי, צפונית לפריז, ואמר כי הוא היה ידוע ליחידות נגד טרור לאחר שהיה נתון למעקב בעקבות ניסיונו לנסוע לתימן. הוא נעלם ב-2013 והוצא נגדו צו מעצר בינלאומי.