ראש ממשלת צרפת מנואל ואלס הודיע היום (חמישי) על הארכת מצב החירום בצרפת לעוד שלושה חודשים נוספים, והסביר כי קיים חשש שארגוני הטרור יעשו שימוש בנשק כימי או ביולוגי. "אסור לנו לשלול אפשרות", אמר ואלס. במקביל לכך, דובר המשטרה הצרפתי אמר בראיון לטלוויזיה המקומית כי כל עוד נמשך מצב החירום במדינה, שוטרים יוכל לשאת את הנשק שלהם גם כשאינם בתפקיד, זאת על מנת "להגן על עצמם והאוכלוסייה במקומות ציבוריים".



גורם במשטרה אמר כי מהלך זה "יאפשר למשטרה להיות כוח עזר נוסף גם מחוץ לשעות העבודה שלהם". הוא הוסיף כי שוטרים שיישאו אקדחים כשהם לא בתפקיד, יצטרכו לענוד סרט מזהה המגדיר אותם כך. כזכור, משטרת צרפת הכריזה על מצב חירום לאחר מתקפת הטרור הקשה אשר במהלכה נהרגו 132 בני אדם



דאעש מאיים: היעד הבא הוא ניו יורק




שוטר בכיכר הרפובליקה לאחר המתקפה. צילום: רויטרס


במקביל לכך, הלילה פורסם סרטון בו תועד את הירי הקשה באחד המוקדים של מתקפת הטרור, בית הקפה ברובע ה-11 בפריז. בסרטון נראה אחד המחבלים פותח באש לעבר בית הקפה ואת היושבים בו נמלטים ומזנקים כדי למצוא מחסה מהירי. למרבה המזל, איש מהלקוחות במסעדה או מצוות העובדים לא נהרג במתקפה. בין היתר, נראית בסרטון אישה שישבה בחוץ, שחייה ניצלו בנס לאחר שהיורה כיוון את נשקו אל ראשה, אולם ככל הנראה מעצור ברובה איפשר לאישה לברוח. בזוויות נוספות, נראית אחת המלצריות כשהיא מגנה על לקוחה מאחורי הבר בבית הקפה, בשעה שהכדורים שורקים מעל ראשיהן.



ההערכה היא שהיורה בסרטון הוא ככל הנראה סלאח עבד א-סלאם, אזרח בלגיה בן 26, שהצליח להימלט וכוחות הביטחון מחפשים אחריו. גורמים המעורים בחקירה אמרו כי ייתכן שאדם שני, בלתי מזוהה, מעורב בירי וייתכן שגם הוא הצליח להימלט. כזכור, עבד א-סלאם הוא אחד משלושה אחים שלקחו חלק במתקפה, יחד עם אבראהים, שביצע מתקפת סולו מחוץ לקפה 'קומפטואר וולטייר' ומוחמד, שנעצר בפרבר הבלגי מולנבק יום לאחר הפיגועים. המשטרה פספסה את ההזדמנות לעצור את האח השלישי, סלאח, כאשר תושאל בזמן שחצה את הגבול לבריסל לאחר ההתקפות וסביבו מתנהלת חקירה בינלאומית. דיווחים כי הוא נעצר על ידי המשטרה הבלגית במולנבק התבררו כלא נכונים.