נשיא ארצות הברית ברק אובמה שיבח הלילה (שבת) את ההסכם ההיסטורי שהושג בוועידת האקלים בפריז ואמר כי מדובר בסיכוי הטוב ביותר להציל את הפלנטה מהשפעות תופעת שינוי האקלים.
"היום העם האמריקאי יכול להיות גאה כי ההסכם שנחתם הוא עדות למנהיגות אמריקאית" אמר הנשיא אובמה. "במשך שבע השנים האחרונות, הפכנו את ארצנו למובילה הגלובאלית בנושא המלחמה בשינויי האקלים" הוסיף הנשיא.
אובמה אמר כי ההסכם מראה למה מסוגלת האנושות כשהעולם נתייצב יחד  והוסיף: "ההסכם הנוכחי מהווה את הסיכוי הטוב ביותר שלנו להציל את כוכב הלכת היחיד שיש לנו".

הסכם האקלים שמטרתו להגביל את ההתחממות הגלובלית לפחות מ-2 מעלות נחתם הערב (שבת) בוועידת האקלים בפריז לאחר שבועיים של משא ומתן. זהו ההסכם הראשון שמחייב את כל הארצות להפסיק את פליטת הפחמן. חלק מההסכם מחייב משפטית וחלקו על בסיס וולונטרי. מוקדם יותר נשיא צרפת, פרנסואה הולנד, קרא להצעה חסרת תקדים, ומזכיר האו"ם באן קי מון קרא "לסיים את העבודה".



שר החוץ של צרפת, לורן פביוס, הכריז על כך ש-200 מדינות אישרו את ההסכם, הכה בפטיש ונתן את האות לחגיגות באולם.



מוקדם יותר היום הציג פביוס, שכיהן גם כנשיא הוועידה, את עיקרי ההסכם שהובא לאישור ומטרתו הורדת צריכת הדלק בעולם בתוך עשרות שנים ומאבק בהתחממות הגלובלית. עם סיום שנה ששברה את שיא החום ולאחר ארבע שנים של שיחות טעונות באו"ם, בוועידה הצליחו ככל הנראה לשמור על האינטרסים של המדינות העשירות והמדינות המתפתחות כשפביוס דחק בנציגים מכמעט 200 מדינות לתמוך במה שהוא מקווה שיהפוך לעסקה סופית.



"האחריות שלנו להיסטוריה היא עצומה", אמר פביוס לנציגי המדינות, בהם נשיא צרפת, פרנסואה הולנד ומזכיר המדינה האמריקאי, ג'ון קרי, באולם המרכזי של הכנס בפאתי פריז. במידה ויצליחו למנוע התנגדויות של הרגע האחרון, הנציגים ישובו ויתכנסו היום אחר הצהריים לאישור ההסכם, במה שיהווה פריצת דרך משמעותית במאמצים הגלובליים למנוע את ההשלכות של התחממות יתר, דבר העלול להביא לתוצאות הרות אסון.