כוחות הביטחון העיראקים הסתערו על מרכז העיר רמאדי במחוז ענבאר שבמרכז עיראק, במטרה לנסות לדחוק את רגלי ארגון דאעש מהעיר. כך מסר דובר המשרד למלחמה בטרור בבגדד.

המבצע לכיבושה מחדש של רמאדי, עיר מוסלמית סונית על גדות נהר הפרת, 100 קילומטרים מערבית לבגדד, החל בצעדים מהוססים בתחילת נובמבר והפך לסדרה ארוכה של התכתשויות בפרברי העיר והפגזה מאסיבית של ארטילריה לעבר העיר
ההתקדמות לעבר העיר הייתה איטית, בעיקר בשל נסיונה של הממשלה להשתמש בכוחות הצבא הרשמיים בלבד ולא להעזר במליציות השיעיות, זאת בכדי להימנע ממעשי הזוועות שביצעו אנשי המלציות, כשהצבא העיראקי הצליח לכבוש את העיר תכרית מידי דאעש בחורף שעבר. גם בכירים בצבא האמריקאי הזהירו צפני שימוש במליציות השעיות, המגובות ע"י איראן.

"כוחותינו מתקדמים לעבר המתחם הממשלתי במרכז העיר רמאדי" אמר דובר המשרד למלחמה בטרור, סבח אל נומאני. "הקרבות משתוללים בשכונות שמסביב למתחם, כשחיל האוויר העיראקי מסייע לכוחות הפועלים בשטח".

מתקפה עם שחר


המודיעין העיראקי מעריך כי למעלה ממאתיים לוחמי דאעש מחופרים במרכז העיר, בהם מחבלים מתאבדים, והם משתמשים במנהרות קשר ונפץ, מבנים ממולכדים.
המתקפה לשחרור מרכז העיר החלה עם האור הראשון של הבוקר, אמר דובר המשרד למלחמה בטרור. כוחות של צבא עיראק החלו לחצות את נהר הפרת לתוך מרכז העיר, זאת לאחר שהמנדסים צבאיים תיקנו גשר שהשמיד דאעש. "חציית הנהר הייתה הקטע הקשה של המתקפה" מספר נומאני. "כוחתינו התמודדו עם ירי צלפים ומחבלים מתאבדים".  
אם המתקפה לשחרור רמאדי תצליח, זו תהיה העיר השנייה , אחרי העיר תכרית, שכוחות צבא עיראק הצליחו לשחרר מידי ארגון דאעש. דאעש הצליח לכבוש בעבר גם את העיר השנייה בגודלה בעיראק, מוסול ואת העיר החשובה פלוג'ה,, הממוקמת בין רמאדי ובגדד. ניצחון כזה יהווה תרומה רצינית למורל הירוד בקרב השלטון המרכזי החלש בבגדד.