מחמירים את החוקים: גרמניה הודיעה היום (שלישי) על תכנית חדשה שתקל על גירוש פליטים שביצעו עבירות וכן הסרת מעמד של פליט מעברייני מין. ההחלטה באה לאחר מאות התקיפות המיניות ומקרי השוד בנשים שאירעו בעיר קלן בערב השנה האזרחית החדשה על ידי מאות גברים, בעיקר מארצות ערב וצפון אפריקה.



שר המשפטים הגרמני, הייקו מאאס, התייחס לאירועי התקיפה בקלן ואמר שאף אחד לא יכול לשים את עצמו מעל החוק. בתוך כך, הרוחות סוערות בעיר עקב כך ואלפי מפגינים מהימין הקיצוני מחו אתמול והאשימו את הפליטים בתקיפות בקלן. בהפגנות השתתפו כ-2,000 אנשים, חלקם תומכי תנועת פגידה - פטריוטים גרמנים נגד ההתאסלמות של המערב. הם צעדו ברחובות העיר ופרקו זעמם על הקנצלרית אנגלה מרקל, בשל מדיניות "הדלת הפתוחה" של ממשלתה לפליטים, שהביאה לכך שלמעלה מ-1.1 מיליון בני אדם ביקשו מקלט בגרמניה במהלך שנת 2015. המחאה הפכה לאלימה והמשטרה ביצעה 211 מעצרים לאחר שבניינים הושחתו ונשרפו כלי רכב.



המשטרה בקלן פרסמה כי הוגשו 553 תלונות פליליות על ידי נשים בעיר ו-45% מתוכן הן על תקיפה מינית. בנוסף, הרשויות התייחסו לתקיפות בסילבסטר ואמרו כי המבצעים היו כמעט אך ורק פליטים. "אנחנו נהדק את החוק הפלילי המתייחס לפליטים ויהיה קל יותר לגרשם", אמר שר המשפטים והוסיף כי יהיו הסכמים מחייבים עם מדינות המוצא של הפליטים, אבל הוא הדגיש כי המהגרים לא צריכים להיות חשודים מעתה בכל דבר.



הפגנה של תנועת פגידה בקלן, גרמניה. צילום: רויטרס
הפגנה של תנועת פגידה בקלן, גרמניה. צילום: רויטרס



האש שמופנית בימים האחרונים כלפי הקנצלרית, מגיעה לאחר שאמרה כי החברה הגרמנית וכלכלתה ירוויחו ממאות אלפי הפליטים שהגיעו לגרמניה. היא הוסיפה כי היא מכירה בכך ששילוב הפליטים, רבים מהם מוסלמים שהגיעו מהמזרח התיכון, יעלה לגרמניה ב"זמן, כוח, וכסף".