ניסוי כלים: קוריאה הצפונית שיגרה לפנות בוקר (ראשון) טיל ארוך טווח הנושא לווין, כך אמר פקיד משרד הביטחון של קוריאה הדרומית ל-CNN. ההודעה באה ימים ספורים לאחר תוכנית ההשקה הראשונית של המדינה המתבודדת לגבי טילים ארוכי טווח שהביאו לגינוי משכנותיה קוריאה הדרומית ויפן.



גורם ביטחוני בכיר בממשל האמריקאי אמר כי "אני יכול לאשר שזיהינו שיגור טיל מקוריאה הצפונית. בהתבסס על מסלולו, כפי שאנו עוקבים, הוא אינו מהווה איום על ארצות הברית או בנות בריתנו". למרות שקוריאה הצפונית אמרה כי בכוונתה לשים על הטיל לוויין, שיגורו נתפס כמבחן עבור הטיל הבליסטי. עוד נמסר מארצות הברית כי היא תנקוט בכל הפעולות הדרושות כדי להגן על עצמה ועל בנות בריתה בעקבות שיגור הטיל וקראה לקהילה הבינלאומית להראות לפיונגיאנג כי "פעולות פזיזות שלה יחייבו השלכות חמורות".



"ההשקה של קוריאה הצפונית באמצעות טכנולוגיית טילים בליסטיים מייצגת עוד פעולה מערערת ופרובוקטיבית המהווה הפרה בוטה של החלטות מועצת הביטחון של האו"ם", אמרה היועצת לביטחון לאומי של ארצות הברית, סוזן רייס. "הטילים והנשק הגרעיני מייצגים איומים קשים על האינטרסים שלנו - ובכלל זה על שלומן של כמה מבעלות בריתנו הקרובות שלנו. אנו מגנים את השיגור היום", הוסיפה רייס.



טווח הטיל עומד על כעשרת אלפים קילומטרים ובכירים בארצות הברית אמרו כי אותה סוג של רקטה ששיגרה קוריאה הצפונית, יכולה לספק ראש חץ גרעיני. "שיגור הטיל יהיה הפרה ברורה נגד ההחלטה של מועצת הביטחון של האו"ם ויפגע קשות בביטחון ארצנו", אמר ראש ממשלת יפן שינזו אבה במהלך ועדה פרלמנטרית ביום רביעי וכעת ניתן לראות מה תהיה התגובה של המדינות הסמוכות.



לפני כחודש קוריאה הצפונית ביצעה ניסוי מוצלח בפצצת מימן. לדברי פיונגיאנג, הסיבה לניסוי היתה "הזכות החוקית" להגן על המדינה נגד ארצות הברית. בשידור בטלוויזיה הממלכתית נטען כי הניסוי היה מושלם ושאם וושינגטון לא תאיים על צפון קוריאה, לא יהיה צורך להשתמש בנשק גרעיני: "נמשיך לחזק את תכנית הגרעין על מנת להגן על עצמנו נגד המדיניות העוינת של ארצות הברית". כתוצאה מהניסוי הורגשה באזור הניסוי רעידת אדמה בעצמה 5.1.



בהודעה ששודרה בטלוויזיה, אמר המשטר, כי לא יוותר על תכנית הגרעין כל עוד ארצות הברית תשמור על "עמדת התוקפנות" שלה. בנוסף, המדינה התחייבה לנהוג כמדינת גרעין אחראית ונשבעה לא להשתמש בנשק הגרעיני שברשותה כל עוד הריבונות שלה לא תופר. כמו כן, היא אמרה כי לא תעביר את יכולותיה הגרעיניות לגורמים אחרים.