מעמדו של ארגון דאעש בסוריה מוסיף להתערער. לאחר שבשבועות האחרונים איבד הארגון שטחים נרחבים בצפון המדינה, ספג היום (חמישי) הארגון מכה קשה לשאיפותיו בדרום המדינה, בקרב על הבירה דמשק. סוכנות הידיעות הכורדית בסוריה דיווחה כי בשעות הבוקר, לאחר הפגזה לילית ממושכת, חתמו אנשי הארגון על הסכם כניעה עם כוחות המורדים הסורים הצרים עליהם בעיירה אל-תל הסמוכה לדמשק.


העיירה אל תל, השוכנת בהרים מצפון מערב לבירה הסורית,  נתונה במצור של כוחות המשטר הסורי והמורדים ודאעש התחרו על השליטה בעיירה בשנה האחרונה. "לוחמי דאעש נכנעו, לאחר שספגו עבדות מרובות ללוחמי המורדים בעיירה במהלך השבועיים האחרונים", אמר העיתונאי המקומי אחמד ביינאוני לסוכנות הידיעות הכורדית. 

לאחר חתימת הסכם הכניעה, הועברו לוחמי הארגון באוטובוסים מזרחה לכיוון בירת דאעש בסוריה, א-ראקה. אלפי אזרחים סובלים בעיירה ממחסור במזון, חשמל ומים זורמים. החורף הקר שפקד השנה את ההרים בסוריה הביא לתמותה גוברת בקרב התושבים שחסרים אמצעי חימום, זאת בשל המצור המתמשך על העיירה.

הכורדים תופסים שטחים מהמורדים

רשת אל ערביה דיווחה כי כוחות המיליציה הכורדית, ה-YPG, כבשו שדה תעופה שהיה בידי המורדים סמוך למובלעת עפרין הנשלטת על ידי הארגון. בדיווח נמסר כי הכורדים הסתייעו בהפצצות רוסיות על מנת לכבוש את שדה התעופה ועיירה סמוכה.

לוחמת של ארגון ה-YPG בסוריה. צילום: רויטרס
לוחמת של ארגון ה-YPG בסוריה. צילום: רויטרס


רשת אל ערביה, המזוהה עם הציר הסוני התומך במורדים במשטרו של בשאר אסד, האשימה את הכורדים כי הם מנצלים את הלחימה במחוז חומס על מנת לבסס הישגים טריטוריאליים ולהתקדם לעבר הגבול הסורי.

נמשכת הלחימה באזור חאלב, העיר השנייה בגודלה בסוריה, לאחר שצבאו של אסד פתח במתקפה קרקעית אדירה, בסיוע רוסיה, איראן וכוחות לוחמים של חיזבאללה, במטרה לסלק את המורדים מהעיר. כוחות המשטר הצליחו לכבוש מספר ערים ועיירות במחוז ולהקיף את חאלב מרוב עבריה. עשרות אלפי פליטים יצאו מהעיר המוכה בעקבות התקדמות כוחות המשטר וקיים חשש למשבר הומניטארי.