ענקית השוקולד, מארס קראה היום (שלישי) ל-55 מדינות, להחזיר את כל חטיפי המארס והסניקרס לאחר שחתיכת פלסטיק נמצאה באחד ממוצרי השוקולד שיוצר במפעל בהולנד. על פי הדיווחים, חטיפי השוקולד מארס, סניקרס, מילקי וויי ועוד, שאהובים גם על ילדים וגם על מבוגרים, מוצרי שוקולד מיוחדים שיוצרו לכבוד החגים בהולנד נמצאו פגומים. למען הדיוק, מדובר בחטיפי השוקולד שיוצרו בבריטניה, גרמניה והולנד שתוקפם פג ב-19 בחודש. "כנראה ש- 55 מדינות מעורבות בעניין", אמרה איילין בייוולד, הרכזת לענייני חברת מארס שבהולנד.



המהלך של החברה הגיע לאחר שלקוח מצא פיסת פלסטיק אדומה בחטיף סניקרס שנקנה ב-8 לינואר בגרמניה. לאחר שהלקוח התלונן לחברה, נמצא שמקור חתיכת הפלסטיק הגיע מכיסוי מגן המשמש בתהליך הייצור של המפעל בהולנד: "אנחנו בודקים כרגע מה בדיוק קרה, אבל אנחנו לא יכולים להיות בטוחים במאה אחוזים שלא תימצאנה חתיכות פלסטיק אחרות במוצרים שלנו מאותו קו הייצור," אמרה בייוולד.   

ההחלטה של ענקית המזון הייתה יוזמה שנעשתה "מרצון" ו"מתוך זהירות" וכוללת את רוב מפעלי הייצור שלה באירופה, ביניהן הולנד, גרמניה, צרפת ובריטניה. הקריאה גם כוללת כמה מדינות כמו סרי לנקה ווייטנאם, אך אינה חלה על ארצות הברית. הרשות לבטיחות המזון בהולנד פרסמה הודעה לעיתונות באתר האינטרנט שלה, שחתיכת פלסטיק נמצאה במוצר שיכול להוביל לחנק. חטיפי שוקולד אחרים שכדאי להיזהר מהם כוללים: מארס, מילקי וויי וחבילות חטיפי השוקולד הקטנים בשם - Mini Mix. עדיין לא ברור האם ישראל נמצאת ברשימה

החברה הצהירה שמוצרים הטובים לשימוש מהתאריך 19 ביוני 2016 ועד ה-8 בינואר 2017, ככל הנראה הושפעו ויכולים להכיל חומרים זרים. זוהי הפעם הראשונה שחברת מארס נאלצה להחזיר מוצרים ממפעלה שבהולנד, מפעל שהוקם בשנת 1963 ומעסיק כ-1,200 אנשים.