השר ישראל כץ כנראה לא שיער לעצמו שאמירה אומללה בראיון ברשת ב' יגיע לכל אתרי החדשות הגדולים בעולם. "אם בבלגיה ימשיכו לאכול שוקולד, ואם ימשיכו ליהנות מכל החיים ולהיראות ליברלים ודמוקרטים גדולים, ולא יגדירו שחלק מהמוסלמים שיושבים שם מארגנים טרור - הם לא יוכלו להילחם בהם", אמר הבוקר בראיון לאריה גולן, יום אחרי שנרצחו בבריסל 31 בני אדם במתקפת טרור.

שר התחבורה הוסיף ושיבח את התנהלות ישראל אל מול התנהלות בלגיה המתמודדת עם טרור: "תראו איך אנחנו יודעים לקרב את הגורמים המתונים, לבודד את הגורמים הקיצונים. הוצאנו את הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית מחוץ לחוק, אנחנו מטפלים על-ידי מודיעין במי שקשור עם דאעש. יש עשרות כאלה שבודדו ואותרו. אבל גם נערכים ללא אשליות כדי לבודד ולמנוע קיצוניות. וזה נובע מהיכולת שלנו להגדיר מיהו האויב ומיהו היריב. האירופים ואפילו ארצות הברית, בעניין הזה, אבל בעיקר האירופים, לא הגדירו עוד מי האויב שלהם ומי היריב, ולכן הם לא יוכלו להיערך".





לאחר שפורסמו הדברים בתקשורת בישראל, ברחבי העולם העלו גם הם את הכותרת מפי "השר הישראלי". בוושינגטון פוסט כתבו כי השר הישראלי אמר כי "הבלגים צריכים להפסיק לאכול שוקולד ולהתמקד בלחימה בטרור", הכותרת בהאפינגטון פוסט זעקה: "השר הישראלי ישראל כץ מאשים את הבלגים 'אוכלי השוקולד' במתקפה בבריסל", גם בניוזוויק כתבו כי כץ "מאשים את אהבת הבלגים לשוקולד במתקפה בבריסל", בדיילי מייל כתבו כי כץ "סופג אש אחרי שאמר שעל הבלגים לדאוג יותר מהטרור ופחות מאכילת שוקולד" ובאתר ה"מירור" נכתב בכותרת: "הבלגים 'לא יוכלו להילחם בטרור אם הם ימשיכו לאכול שוקולד'".








לדברי השר כץ בראיון לאריה גולן, "קודם חייבים להגדיר שהטרור הוא איסלאמי קיצוני. לא כל המוסלמים. הם נלחמים גם נגד מוסלמים. הוויכוח הוא על זה שהם לא מוכנים להגדיר, אפילו בהגדרה עצמה, שהמלחמה היא נגד טרור איסלאמי. כאשר ההגדרה שלך היא לא נכונה ולא קיימת, אתה לא יכול להנהיג מלחמה עולמית בהתאמה. נכון, הייתה מלחמת העולם הראשונה, הייתה מלחמת העולם השנייה, בממדים אדירים של עוצמות על רקע אחר. המלחמה הזאת היא מלחמה עולמית על רקע אחר, שחייבים לנהל אותה".