"ללא תמיכת ישראל, בשאר אסד לא היה נשאר בשלטון בסוריה", כך טוען הערב (שלישי) מנהיג האופוזיציה הסורית, ריאד חיג'אב, שאמר את הדברים במסיבת עיתונאים. למרות שבין ירושלים ודמשק אין יחסים רשמיים, אין זאת הפעם הראשונה שהאופוזיציה הסורית טוענת שמשטר אסד וישראל משתפים פעולה, לאחר שלפני כחודש וחצי נטען כי מל"טים ישראליים אספו מידע אודות המורדים באזור העיר לטקיה.



במהלך מסיבת עיתונאים, האשים חיג'אב את אביו של בשאר אסד, חאפז, באחריות לשליטה הישראלית ברמת הגולן, בגלל שדחה את הצעת ישראל לחזור לגבולות 67' תמורת שלום.



חיג'אב הגיב גם לדבריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, לפיהם רמת הגולן תישאר בריבונות ישראל לנצח, ואמר כי הגולן הוא שטח סורי ויוחזר לסוריה. דבריו של נתניהו זכו לביקורת חריפה בעולם, כשארצות הברית, גרמניה ומזכ"ל האו"ם אמרו שהחזקת רמת הגולן על ידי ישראל מנוגדת לחוק הבינלאומי. 



חיג'אב התייחס גם למלחמת האזרחים ואמר כי היא לא תסתיים כל עוד בשאר אסד יישאר בשלטון: "הוא לא יישאר ואנחנו לא נסלח. בשאר אסד חייב לעמוד לדין ולהיענש, הוא לא יימלט מעונש. לא הוא ולא פושעים אחרים שביצעו מעשי טבח נגד העם הסורי".



חיג'אב גם קרא למעצמות להיפגש בדחיפות ולהעריך מחדש את הפסקת האש, שלדבריו כבר אינה בתוקף וכי לא יהיו שיחות כל עוד העם הסורי סובל: "אני שואל את האו"ם, ואת מדינות העולם, ארצות הברית בראשן, אם אתן לא מסוגלות להעביר בקבוק חלב (הכוונה היא לסיוע ההומניטארי-מ"א), איך תהיו מסוגלות להניע תהליך מדיני ולהשיג שינוי פוליטי בסוריה?".