קוריאה הצפונית ביצעה ניסוי נוסף בטיל בליסטי מתוך צוללת, לחופו המזרחי של חצי האי הקוריאני היום (שבת), כך מסרו המטות המשולבים של קוריאה הדרומית. הטיל נורה בשעה 6:30 לפי שעון מקומי, אמרו פקידים בקוריאה הדרומית. זוהי לא פעם ראשונה בה הדיקטטורה הקומוניסטית, קוריאה הצפונית, מנסה לשגר טילים והיא רודפת אחר תוכנית טילים מאז שנת 1960, למורת רוחה של הקהילה הבינלאומית.



בשבוע שעבר נכשל ניסיון של קוריאה הצפונית לשגר טיל לטווח בינוני, כך טענו בצבא קוריאה הדרומית. על פי הדיווחים בסיאול, מדובר בטיל מסוג מוסודן, אולם לא נאמר איזה חלק ממנו נבחן. השיגור נעשה ביום הולדתו של מייסד קוריאה הצפונית קים איל סונג. "אם הדיווחים נכונים, והשיגור אכן נכשל, זאת תהיה אכזבה גדולה מאד למשטר בפיונגיאנג משום שהוא קרה בחג הכי חשוב בשנה", אמר כתב רשת CNN בפיונגיאנג.



השיגור הכושל בא לאחר מספר ניסויים בטילים בליסטיים בחודשים האחרונים. בסוף החודש שעבר שיגרה פיונגיאנג טיל לטווח קצר לכיוון הים מחופה המזרחי. הטיל נורה מקוריאה הצפונית ושוגר מזרחית כ-200 ק"מ עד שנחת על הקרקע. מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג-און הורה על ביצוע כמה שיגורים של טילים קצרי-טווח בשבועות האחרונים, במה שתיארו בטלוויזיה הממלכתית כתגובה לסנקציות שכפה האו"ם על המדינה המבודדת בשל הניסוי הגרעיני הרביעי שלה, שאירע בינואר האחרון.



בתוך כך, קוריאה הצפונית איימה בחודש שעבר לשגר טילים גרעיניים על וושינגטון. בסרטון תעמולה שפרסמה נראה טיל גרעיני שמשוגר מצוללת פוגע סמוך לאנדרטת לינקולן ואז את בניין הקפיטול מתבקע לשניים מעוצת הפיצוץ וכיתוב האומר: "אם ארצות הברית האימפריאליסטית תזוז אפילו מילימטר לכיווננו, נפגע בה מיד עם נשק גרעיני".



הסרטון בן ארבע הדקות פורסם באתר התעמולה הצפון קוריאני DPRK, והוא מתאר את היסטוריית היחסים בין ארצות הברית לקוריאה באמצעות תמונות ממלחמת קוריאה, תפיסת ספינת ריגול ב-1968 והמשבר הראשון על התכנית הגרעין הצפון קוריאנית בתחילת שנות ה-90.