החשוד בביצוע הטבח שאירע היום (ראשון) במועדון המזוהה עם הקהילה הגאה באורלנדו שבפלורידה הוא עומאר מטין (29), אזרח אמריקאי ממוצא אפגני ותושב פלורידה, כך דיווחו מקורות לרשת CBS האמריקאית. היורה, שרצח לפנות בוקר כ-50 בני אדם ופצע כ-53 נוספים, הגיע למועדון "הפולס", שכאמור מזוהה עם הקהילה הלהט"בית, כשהוא חמוש, פתח בירי לעבר הנוכחים ואף לקח עימו בני ערובה. הפצועים הועברו לבתי החולים באורלנדו, אחד מהם שוטר שהיה מעורב בחילופי האש. עדיין לא ברור מהו מספר ההרוגים הסופי באירוע, וקרובי משפחה של רבים טרם מצאו את יקיריהם בבתי החולים השונים. 




שלוש שעות לאחר הירי, החליטו כוחות הביטחון להיכנס למועדון ולהציל את בני הערובה שהיו במקום. במהלך חילופי האש בין הכוחות לחמוש, נהרג היורה ולדברי מפקד המשטרה המקומית ג'ון מינה, נמצאו עליו רובה סער, אקדח ומתקן נוסף, מה שתאם את ההשערה שעלתה בזמן הירי כי הוא נושא עליו חגורת נפץ. עוד אמרה המשטרה כי היא חוקרת את האירוע כמקרה טרור וכי מדובר באירוע מקומי. לדברי גורמי הביטחון, עדיין לא ברור האם מדובר ב"זאב בודד", או שמא היו לו משתפי פעולה. כמו כן, הבולשת הפדרלית, ה-FBI, אמרה כי היא בודקת אפשרות כי היורה קשור לטרור איסלאמי רדיקלי. ואכן, כמה שעות לאחר מכן, נטל ארגון הטרור דאעש אחריות על הטבח




האדם החשוד בירי באורלנדו, עומאר מטין




בהצהרה לתקשורת שמסר קודם לכן מפקד המשטרה, אמר כי "בכל פעם שיש מקרה כזה, אנחנו יכולים להחשיב את זה כמעשה של טרור. בין אם זה משהו מקומי או עולמי, אנו נגיע למי שקשור למעשה ונבין האם מישהו סייע ליורה הזה". 




הטבח באורלנדו, קרובי משפחה מחפשים את יקיריהם. צילום: רויטרס






כוחות משטרה בזירת הטבח באורלנדו, הבוקר. צילום: רויטרס



מחוץ לזירת הטבח באורלנדו. צילום: רויטרס



הירי המזעזע והקשה הזה מגיע רק יומיים לאחר מקרה הרצח הנורא של הזמרת כריסטינה גרימי, מתמודדת לשעבר בתוכנית "דה וויס" שאף העפילה לגמר, במועדון לילה אחר באורלנדו. בסיום הופעתה של הזמרת, היא נורתה ככל הנראה על ידי מעריץ בן 27, שלאחר מכן התאבד. פקידי המשטרה המקומית מסרו  כי לפי הערכתם אין קשר בין שני האירועים.
 

ניידות משטרה מחוץ למועדון הפולס באורלנדו. צילום: AFP