האקרים בשירות ממשלת רוסיה הצליחו לחדור לתוך מערכת המחשבים של המפלגה הדמוקרטית ולהשיג גישה למידע שנאסף נגד המועמד הרפובליקני לנשיאות, דונלד טראמפ, כך חשף היום (שלישי) הוושינגטון פוסט. גורמים בוועדה הלאומית של המפלגה הדמוקרטית ומומחים לאבטחה סיפרו לעיתון כי הפריצה למאגרי המידע נמשכה קרוב לשנה ונחשפה באופן כולל לפני ימים אחדים, כאשר בוצעה בדיקה מקיפה של כל רשת המחשבים אחרי שבסוף אפריל התגלו סימנים ראשונים לחדירה הרוסית.



במפלגה הדמוקרטית אישרו כי ההאקרים הצליחו להגיע לכל החומר שנאסף על טראמפ לקראת הקמפיין לנשיאות מול יריבתו הדמוקרטית, הילרי קלינטון, אולם הכחישו כי נגנבו מידע פיננסי או פרטים על תורמים למפלגה. בשל כך, ההערכה היא שמדובר בניסיון של הרוסים להשיג מידע מודיעיני ולא בפריצה למטרות פליליות.



הילרי קלינטון. צילום: רויטרס
הילרי קלינטון. צילום: רויטרס




"אוצר של מידע"



בחברת אבטחת המידע "קרוד סטרייק" (CrowdStrike) שנשכרה על ידי הדמוקרטים לטפל בפריצה, סיפרו כי הם גילו שתי קבוצות שונות שפעלו בשירות הרוסים, כל אחת במשימה אחרת. הקבוצה הראשונה, שזכתה לכינוי "דוב חמים", השיגה גישה לכל מערכת התקשורת של המפלגה, בעוד שהקבוצה השנייה – "דוב גנדרן" – פרצה למאגרי המידע על טראמפ.



כמו כן התברר כי ההאקרים הרוסים פרצו גם לרשתות של קלינטון ושל טראמפ ואף למחשבים של חלק מוועדות הפעולה הפוליטיות של המפלגה הרפובליקנית. בשגרירות הרוסית טענו כי אין להם מידע על הפריצות לכאורה של ההאקרים.



"זו עבודה של כל שירות ביון זר לאסוף מידע נגד היריבים שלהם", הסביר נשיא "קרוד סטרייק", שון הנרי. "אנחנו נתפסים בתור יריבים של רוסיה. התפקיד שלהם כאשר הם מתעוררים בכל יום הוא להשיג מודיעין נגד המדיניות, ההתנהלות והאסטרטגיות של הממשל האמריקאי. יש דרכים שונות. פריצה למחשבים נחשבת ליעילה ביותר כי היא מעניקה לך אוצר של מידע".



בדצמבר האחרון אמר נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, כי טראמפ הוא "אדם מבריק ומוכשר בלי כל ספק". בתגובה, אמר המיליארדר הרפובליקני כי "זה תמיד כבוד גדול לקבל מחמאות מאדם שזוכה לכבוד רב ביותר בארצו ומעבר לה". "תמיד הרגשתי שרוסיה וארצות הברית צריכות לעבוד טוב זו עם זו בשביל להביס את הטרור ולהשיב את השלום העולמי, שלא להזכיר את כל היתרונות האחרים שנובעים מכבוד הדדי", הצהיר.