הבית הלבן הכריז על התנגדותו להצעת הקונגרס להגדלת הסיוע לישראל ב-455 מיליון דולרים לתקציב ישראל להגנה מפני טילים לשנת 2017, כך דווח ב"Jewish Insider".
ב"הצהרה של מדיניות הממשל" שפורסמה ע"י משרד הניהול והתקציב של הבית הלבן, מהממשל נמסר כי הוא "מתנגד לתוספת 455 מיליון דולרים מעל הצעת התקציב לשנת 2017 עבור רכש ישראל להגנה מטילים, וכן עבור תוכניות פיתוח משותפות".
בחודש שעבר, הסנאט מינה ועדה שהמליצה על מימון בסך 600 מיליון דולרים בשנת 2017 - עליה של 113 מיליון דולרים מהשנה שעברה ו-454 מיליון דולרים מעל לבקשתו של אובמה. 

בהצהרה מטעם השדולה הפרו-ישראלית בארה"ב איפא"ק נכתב כי הם "מאוכזבים עמוקות" כי הממשל מתנגד למימון הנוסף. "על בסיס דו-מפלגתי, הקונגרס הגדיל את המימון מעל לבקשות הממשל השנה, כמו שהוא עשה היטב לאורך יותר מעשור", אמרו באיפא"ק.
"התוכניות המשותפות הללו כמו "החץ", "קלע דוד" (לשעבר "שרביט קסמים") ו"כיפת ברזל" - הם קריטיים עבור ההגנה של ישראל מפני מערך גובר של איומי טילים ותורמים תרומה חשובה למערכת ההגנה מפני טילים של ארה"ב. אנחנו משבחים את החלטת הקונגרס שתומכת בתוכניות המפתח הללו באופן עקבי, ודוחקים במימון המלא - באישור תקציב הביטחון הלאומי 2017 ובהקצבות בפועל".
המו"מ מתנהל כרגע בין ישראל וממשל ארה"ב על מסמך הבנות חדש, שיהיה תקף למשך עשר שנים, נועד לתת מענה על חששותיה הבטחוניים של ישראל ולהבטיח את האיכות הצבאית שלה, בהמשך לעסקת הגרעין עם איראן.