קטע חדש מהסרטון שצולם בזירת הפיגוע בפריז בו נרצחו שוטר ואשתו ביום שני האחרון, נחשף היום (חמישי) באתר ה"בילד" הגרמני. בתיעוד שפורסם ב"אעמק" סוכנות הידיעות של ארגון דעאש שגם נטל אחריות לפיגוע, נראה המחבל, לארוסי אבלה (25) מצלם את עצמו מתלבט מה לעשות עם בנם של בני הזוג שרצח.



במהלך הטבח הספיק אבלה לצלם סרטון של 12 דקות שאותו העביר בפייסבוק למאה כתובות. הוא מראה שם את גופת השוטרת שרצח ואת בנה בן השלוש ששוכב רועד על הספה ונושא נאום בערבית ובצרפתית שבו הוא מאיים כי "יהיו עוד הפתעות. היורו בכדורגל יהפוך לבית קברות".



המומחים הגרמנים שמנתחים את הסרטון אומרים: "יתכן שראיתם כבר חלק מהתמונות הבאות. ביום שני האחרון הרג המחבל שוטר צרפתי ביחד עם אשתו, וביום שלישי הפיצה סוכנות הידיעות של דאעש את סרטון לקיחת האחריות. אבל סצנה רבת משמעות נערכה מהקטע בין 12 הדקות.

"אני לא יודע מה אני אעשה עם הקטן הזה", אמר המחבל והצהיר שהוא הרג את השוטר ואישתו. לאחר מכן הצביע על תינוק. החלק הנוסף נערך ע"י אנשי התקשורת של דאעש, מסיבה שעדיין לא ברורה. חלק מהמומחים טוענים כי הקטע שלאחר מכן לא יצא לאוויר העולם, שכן המחבל לא השלים את משימתו האכזרית וחס על חיי הילד. 
בקטעים שפורסמו מוקדם יותר אמר: "רצחתי כרגע שוטר ואשתו, המשטרה סביבי כרגע, אני אפתיע אותם עם הלהט שלי. בעזרת אללה אני הולך להרוג שוטרים ולתקוף עיתונאים, אני הולך להרוג אותם. הם נטשו את הדת, הם יצאו נגד האל ולא תהיה להם מחילה. אומתי, איך הגעת לכאן? איך הגעת למצב ששולטים בך?"

לארוסי אבלה. צילום: ללא
לארוסי אבלה. צילום: ללא



הוא גם מונה את רשימת היעדים הבאים, שנמצאה גם בדירה על ידי אנשי הכוח שפרצו אליה. ברשימה מופיעים שמות פוליטיקאים, עיתונאים, שוטרים, סוהרים וראפרים. במכוניתו נמצאו ספר קוראן וחומר תעמולה אסלאמי. בדף הפייסבוק שלו נמצאו גם פוסטים אנטישמיים חריפים שהחל לשגר מסוף מאי. הוא איים להתפוצץ עם בני הערובה שלו (למעשה נותר בחיים רק התינוק) והזמין את השוטרים לבוא ולחפש אותו.



חברת פייסבוק הסירה את הסרטון שהעלה המחבל הצרפתי וחסמה את חשבון המשתמש שלו זמן קצר לאחר שנודע על הפרסום, אם כי הסרטון המשיך להיות מופץ ברשת.




רצח בתוך הבית


כזכור, המחבל, אזרח צרפתי יליד צרפת ממוצא מרוקני, דקר ביום שני את קצין המשטרה ז'אן־בטיסט סלואן תשע פעמים בבטנו והרגו בפתח ביתו במאנוויל - פרבר של פריז.



אחר כך התבצר בבית הקצין ושיסף את גרונה של אשתו ג'סיקה (36), גם היא עובדת תחנת המשטרה במאנט לה ז'ולי, עיר מגוריו של הרוצח. בדירה היה גם בנם בן השלוש של בני הזוג. שוטרי היחידה ללוחמה בטרור ניהלו במשך כשלוש שעות משא ומתן עם המחבל שבמהלכו הוא אמר להם, על פי דברי התובע הכללי, פרנסואה מולנס, כי הוא "מוסלמי טוב ומקפיד על צום הרמדאן".



 שוטרים צרפתים בזירת רצח קצין המשטרה סמוך לפריז. צילום: יוטיוב
שוטרים צרפתים בזירת רצח קצין המשטרה סמוך לפריז. צילום: יוטיוב



הוא סיפר כי לפני שלושה שבועות נשבע אמונים לח'ליף של המדינה האסלאמית אל־בגדדי וכי הוא הורה לו, במהלך הרמדאן, "להרוג את הכופרים ואת בני משפחותיהם בביתם". דאעש נטל את האחריות לפיגוע כשהודיע באמצעות סוכנות הידיעות שלו על לוחם "המדינה האסלאמית" שהרג את זוג השוטרים.


אחרי שהשוטרים פרצו בעזרת חומרי חבלה והרגו את המחבל הם גילו שלושה סכינים, אחד מהם נוטף דם. התובע הכללי מסר כי שלושה צעירים בני 24 עד 27 נעצרו כחשודים בסיוע לרוצח.



התובע גילה כי אבלה, שהתחיל כעבריין קטן, היה מוכר היטב למשטרה וריצה שנתיים וחצי בכלא בין 2011 ל־2013 על חברות בארגון אסלאמי קיצוני ששלח מתנדבים לפקיסטן. כששוחרר הקפיד להתייצב לביקורת במשטרה. בפברואר השנה הוא נעצר שוב בחשד לחברות בארגון טרור ושיגור מתנדבים לסוריה. המשטרה צותתה לטלפון שלו, אך לדבריה לא שמעה דבר על כוונתו לבצע פיגוע. אתמול אחר הצהריים נסגרו הרחובות סביב אצטדיון פארק דה פראנס בפריז לאחר שהתקבלה הודעה על הטמנת פצצה במקום.



תרגום מגרמנית: גל סימון